Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Cromwell!!!

Registrerade
    Apr 2004
    Respekt
    22

Cromwell!!!

Cromewell???

Vilket cromwellbios levereras tex duo x2 chippen med???
    Aladdin??? Nu när ni inte får använda M8 längre???

är det typ 2.4 eller något sånt??? lyckas inte hitta något som går att boota bios med... Tänkte typ flasha alla min chip med någon form av cromwell innan jag monterar dom... menar så att jag inte har fel bios på något chip när jag startar det i blandade xboxar v1.0-1.6B
    MvH: Tony
    ------------------------
    XBOX 1.6 Crystal,
    Maxtor 250GB
    Samsung DVD-rom
    SmartXX using M8_16 bios
    XBMC as dashboard.
    LCD, ATA100 MOD, NEM-X-IR MOD, SPDIF, S-VIDEO, ILLUMINATON LOGO (BLÅ).

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    DuoX2 har 2x256K banker. Ena banken har senaste cromwell, andra banken har senaste flashbios.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Apr 2004
    Respekt
    22
    Har du lust att beskriva skilnade på Flashbios vs. Cromwell....

Vad jag har fattat är Flashbios från Team Xecuter, och Cromwell är linuxboot bios och senaste verisonen är v3.0.3 respektive 2.4???

Kan man från dessa biosar på något sätt boota en skiva för att tex flasha om med M8??? Har inte lyckats då jag kladdade med ett par Aladdin chip... den ville inte ha med skivan att göra... :C tänkte mest på så att jag inte misslyckas med chippen...

Har provat båda biosarna ovanan (tror jag) om jag gissade rätt... men utan lyckat resultat....
    ------------------------
    XBOX 1.6 Crystal,
    Maxtor 250GB
    Samsung DVD-rom
    SmartXX using M8_16 bios
    XBMC as dashboard.

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av nonifo
    Cromewell???

Vilket cromwellbios levereras tex duo x2 chippen med???
    Aladdin??? Nu när ni inte får använda M8 längre???

är det typ 2.4 eller något sånt??? lyckas inte hitta något som går att boota bios med... Tänkte typ flasha alla min chip med någon form av cromwell innan jag monterar dom... menar så att jag inte har fel bios på något chip när jag startar det i blandade xboxar v1.0-1.6B
    Varför flasha alla chip med Cromwell innan montering?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Eftersom cromwell inte innehåller någon kod som Microsoft äger upphovsrätten till så kan man med gott samvete sälja chip med cromwell/flashbios.

Dessa bios har en funktion som kan läsa in ett nytt bios till chippet från t.ex. en cd-rw skiva. Flashbios kan även hämta bios från hårddisken eller via internet.

Vi har en dedikerad öppen xbox med lite vettiga biosar på hårddisken, där stoppar vi helt enkelt in duox2 chippen på en pinheader, startar boxen och läser in ett bios från hårddisken. Sedan plockar vi bort chippet och monterar det i den box där det egentligen skall sitta.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Ja smartare lösning än så kan det ju knappst bli
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Apr 2004
    Respekt
    22
    Men om vi tar ett aladdin med samma bios???

Lyckades "flasha" ett sånt för ett tag sedan med Flashbios... Men när jag stoppar i en dvd-skiva med ett bios döpt till bios.bin och en dummy.bin fil på 100MB så hittar det ändå inget... Den gillar inte bioset jag försöker använda.... Vad kan vara fel i det här fallet???
    ------------------------
    XBOX 1.6 Crystal,
    Maxtor 250GB
    Samsung DVD-rom
    SmartXX using M8_16 bios
    XBMC as dashboard.

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Som sagt Flashbios kan även hämta bios från hårddisken prova det istället då
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    0
    Nu Hansi har du helt fel Duox2 har ju 2x512Kb banker EJ 2x256Kb som du säger....

Saxat från deras sida:
    Dual bios feature ( 2 x 512KB)

Jag vet detta för jag chippade en maskin med detta chipp idag och jag lade bara in på bank 1 en bios på 512Gb sedan hade jag lika mycket i bank 0 att tillgå....

Citat Original inlägg av Hansi
    DuoX2 har 2x256K banker. Ena banken har senaste cromwell, andra banken har senaste flashbios.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Jag trodde det var stavfelsnisse som var framme, får väl kolla lite mer noga då så att vi inte lurar fler kunder :-)

Liknande diskussioner

1. x2 lite 2.6, cromwell på xbox 1.6?
    By mippo in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2004-10-22, 09:10
  2. Flasha cromwell i 2.6 ?
    By alfaprox in forum X-ecuter 2 LITE support
    Senaste inlägg: 2004-09-30, 18:48
  3. fungerar cromwell i 2.6?
    By alfaprox in forum X-ecuter 2 LITE support
    Senaste inlägg: 2004-09-26, 21:32
  4. hjälp! efter cromwell flashning
    By luddes_91 in forum BIOS versioner och flashning