Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Körde med Console Disc

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0

Körde med Console Disc

Jag vet att denna tråd har hamnat fel, men kunde inte skapa den någon annan stans.

Mitt problem: Jag kunde inte bränna Superdisc eftersom jag inte hade någon skiva som var stor nog. Kunde inte heller hitta större skivor att köpa.
    Så jag vart tipsad om att använda något som heter Console Disc istället.
    Jag använde då Console disc till att installera Dahsboard osv på Xboxen.

Allt ser normalt ut på Xbox Main Menu, man kan se mapparna Games, System Utils, Launch DVD osv. Men dock så finns inga program inlaggda.
    Och sen när jag loggar in via FTP på datorn för att lägga in ett spel i mappen Games, så går inte mappen Games att hitta via FTPn. Faktum är att det bara finns mappar i C: vad jag kan se via FTPn iaf. Det är mappar som Bios osv.

Men annars kan jag inte se System Utils, Games eller någon annan mapp via FTP. vars har mapparna tagit vägen? Är Xbox Main Menu bara en fasad?
    Beror detta på att jag använt Console Disc, och hur ska jag annars göra?

- Tack i förväg för svar!
    Last edited by orphtek; 2004-12-28 at 16:26.

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0
    Jag hade samma problem med att bränna superdisk men löste det på följande vis:

Eftersom jag ville använda mig av en senare version av superdisk (1.7rc8) och den tog för stor plats så använde jag mig av ett program som heter Isocraxtion för att packa upp superdisk. Sedan gick jag in i undermapp Inst/F:/games och tog bort innehållet på denna (i mappen games alltså). För kan man klara sig utan de spelen som följer med där så får den plats på en cd/rw. Sedan får man packa ner filen igen.
    Kommer ihåg att det var något hinder jag stötte på gällande Isocraxtion, men sökte på nätet och lyckades till sist.

Lycka till
    Mvh Daniel

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0
    Tack Dante!

Ditt förslag kommer vara till stor hjälp om ingen annan har några åsikter om hur jag kan fixa det i mitt nuvarande läge.
    Medans jag väntar på mer svar ska jag försöka hitta det där programmet, Isocraxtion.

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0
    ingen orsak!

Fick själv svar här på psxforum om detta så jag tänkite att man delar med sig...

citerat av Eriksson i länken http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=12857 :

Ladda ner superdisc 3.7rc8 (.rar filen) från DC och bränn den på en CDRW eller DVD (ej DVD-RW). ISO filen får egentligen inte plats på en CDRW men om du först packar upp filen med t ex programmet "ISO Craxtion", tar bort innehållet i mappen GAMES under F katalogen, packar om filen med samma program så får det plats utan problem.

Mvh Daniel

Liknande diskussioner

1. HANSI m.fl: För att spela min back-ups måste jag boota med samma spel fast ORGINAL.
    By koopatrooper in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2003-05-18, 01:32
  2. Min ps2 verkar helt plötsligt ha fått problem med RGB kabeln eller tvns scart? Hansi?
    By Kampfar in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2003-03-16, 18:32
  3. Problem med SCPH-7002
    By Egge in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2003-01-08, 12:45
  4. Problem med Clone CD
    By Ps2 Power in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2002-07-07, 14:34
  5. Import Spel Med Neo 2.2 å AR2
    By DunderKlumpen in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2002-03-04, 11:15

Bookmarks