Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Problem med Dolby Digital

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Problem med Dolby Digital

    Tjaba.
    Jag har ett AV pack bestående av en RGB-Scart, Analog ljud kabel och en Optisk digital ljudkabel, det är guldkant på Scarten dock är det ej den gold varianten som finns att tillgå här.
    Jag har den optiska inkopplad till mitt hemmabiosystem som har stöd får både Dolby Digital och DTS.
    Mitt problem är att när jag har Dolby Digital Enabled i MS Dash och kör igång ett spel ( har testat ett tjugotal spel ) så är det helt dött i högtalarna, dock kan jag se på Förstärkar displayen att alla högtale tänds och även Dolby Digital indikatorn, precis som om det kommer signal. Stänger jag av Dolby Digital i Dashboarden så får jag ljud, dock bara stereo. Det konstiga är att när Dolby Digital är enabled och jag istället slänger in en DVD film i xboxen så fungerar allt perfekt och jag får 5.1 ljud. Jag har testat både med orginal spel som är märkta med Dolby Digital och kört igång spel från HDn via EvoX, allt förjäves.
    Någon som har en humm om var problemet kan ligga?

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Idag var jag och köpte en Xbox Advanced SCART Cable och det är fortfarande samma sak, så det är inte kabeln det är fel på iaf.. :S

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Ingen som har någon idé ?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Jag fick gå in i microsoft dashbord (eller starta på orginal chip) och under audio, aktivera DTS och dolbyprologic

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •