Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: installationshjälp av ny hdd

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    0

installationshjälp av ny hdd

Jag försöker få igång en samsung spinpoint 80GB i min brorsas xbox, men lyckas inte få det att fungera.

Xboxet fungerar perfekt med eller utan chip när man använder original-hårddisken, och det går att boota med superdisc.

Med den nya hårddisken så får jag såklart ett error 13 med den nya disken eftersom den är tom. Men när jag har den nya hårddisken i så klarar inte xboxet av att boota ifrån superdisc (borde väl inte göra nån skillnad vad för hdd som är i när man ska boota från dvd? iaf inte med ett relativt nytt bios).

Har testat med bioset som följde med efter chipningen (M7) och med X2 4983.
    Last edited by kassen; 2004-12-24 at 01:08.

Registrerade
    Apr 2004
    Respekt
    0
    Har du kollat så disken är inställd på master?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Ställ klockan och byt disk utan att dra ur strömsladden
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    0
    Ok, tackar. Får testa med den sen när jag får chansen igen. Brorsans son ville ha med sig konsollen hem igen så han kunde spela.

Har dock för mig att klockan fortfarande gick rätt efter några snabba switchar av hårddiskarna fram och tillbaka (kan till och med ha testat med att inte dra ut kabeln nån gång, inte helt säker på det dock).

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner