Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Hur lägga in nytt bios?

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0

Hur lägga in nytt bios?

Jag har precis köpt ett xbox version 1.6b. Jag har även satt i ett X-cuter 2.6 LITE. Nu vill jag flasha bioset. Vad jag har förstått av trådarna här, så är bioset på 1024b och det kan delas upp i 2x512b om man vill ha 2 bios.

Jag vill ha 2 bios på vardera 512b, ett cromwell (det som kommer med från början) och ett evox (Yoshihiro-m8-1.6B-Memory-Fixe-Beta4). Vad jag har förstått, så måste jag flasha 1024b när jag flashar. Alltså jag måste göra en .bin-fil med cromwell+evox -biosarna i på sammanlagt 2*512=1024b. Men hur får jag tag i cromwell-bioset, så att jag kan lägga ihop dessa två till en .bin-fil?

Eller är det så att, om jag gör mitt evox-bios till 512b och flashar bios med det, så kommer cromwell finnas kvar på ena banken och evox ligga på den andra? Har inte hittat något direkt svar på detta!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Jag tycker du skall flasha hela chippet med evo-x m8plus_16

Många kunder har haft problem när dom kört m8 bioset på halva x-ecuter 2 och något annat på andra halvan, de problemen försvann när dom lade in m8 över hela chippet.

Bios finns på xbins, läs guiderna.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0
    Men vad är det för skillnad på Yoshihiro-m8-1.6B-Memory-Fixe-Beta4 och evo-x m8plus_16? hittar inte detta någonstans.

Kan jag använda vilket som av dessa två bios på en 1.6b?
    Last edited by i0thoro; 2004-12-24 at 16:56.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Ja, jag tror dom är i stort sett identiska. m8plus finns på xbins ftp:n enligt guiden.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner