Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: error 13. hjälp med Xboxhdm

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    21

error 13. hjälp med Xboxhdm

Hej!
    Min xbox har inte haft några större problem sen jag fick i mitt chipp för 1 1/2 år sen. Det har bara vatt att en sladd som sitter tejpad på moderkortet har lossnat lite så man har vatt tvungen att öppna xboxen och trycka fast den.
    Men idag när jag skulle starta så kom inte xecuter2 loggan upp under starten och sen kom ett felmedelande (jag tror det var 7). Inget ovanligt med det utan jag trodde att sladde satt lite löst så jag lyfte upp hårddisken och dvdn för att trycka till sladden.
    Med det ville sig inte, efter några försök så hände något konstigt.
    Jag testade att starta och då började hårddisken surra igång och det lät som vanligt men det kom inte xecuter2 logga utan Xet kom fram och sen kom felmedelande 13upp.
    Jag har aldrig sett detta medelande innan så jag började leta lite fakta om det och nu har jag förstått att det är när något ät fel på /C som den kommer. Jag har aldrig pillat med något där men nu försöker jag iallfall ominstallera /C.
    Jag läste om "Xboxhdm" som man kunde använda och jag har nu tagit en backup på en annans xboxs /C som jag vill få till min, men när jag sätter i cdn i dvdn så kommer felmedelandet ändå upp och jag kommer aldrig fram till cdn.
    Min dvd är inte den bästa men när jag testar med en superdisk som alltid har funkat innan så går den ändå inte igång.
    VAD SKA JAG TA MIG TILL?
    snälla hjälp!
    Jag vill ju helst inte formatera om min hårddisk som är en 250gb full med saker på.
    "-Jag är inte rädd för att dö.. Jag vill bara inte!"

Registrerade
    Nov 2000
    Respekt
    0
    till att börja med, Löd om hela skiten. flasha om chipet med senaste BIOS. sen kan du börja felsöka resten. testa att stoppa i hårddisken i din kompis box också. sen kan du ju installera och ha dig på den.

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    21
    Jag kan inte lödda, det var en kompis kompis som gjorde det.. men jag ska få hit en xbox där jag ska testa min hårddisk.
    tack för hjälpen!
    "-Jag är inte rädd för att dö.. Jag vill bara inte!"

Registrerade
    Nov 2000
    Respekt
    0
    lycka till. och du.. låt inde den där kompisens kompis löda igen för han kan inte heller löda, hehe. god jul!

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner