Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: IMDB på ny xbmc - snabbt men funkar inte?

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    91
    Respekt
    21

    IMDB på ny xbmc - snabbt men funkar inte?

    det har alltid fungerat för mig, det har dessvärre tagit ett bra tag att hitta varje film av någon konstig anledning,.

    Nu går det däremot väldigt snabbt, men nu hittar den nästan inte några filmer alls, är det någon som har samma problem?

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Trollhättan-Lilla Edet
    Inlägg
    127
    Respekt
    0
    kan det vara så att du sökte djupare i mapparna förr. Då tar det längre tid. Nu kanske du bara söker en mapps djup, då går det snabbare då sökningen inte blir lika omfattande och du får inte upp undermapparnas filmer. mvh

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    91
    Respekt
    21
    :-/
    nä, kan inte söka på enskilda filmer heller. t.ex. "Kill Bill: Vol. 2" testar jag att söka på.. = inga matchningar

    Har försökt att kopierat namnet som filmen har PÅ imdb och döpt den. dvs den heter EXAKT Kill Bill: Vol. 2 på imdb men hittar ändå ingen som matchar. :-(

    Fungerar det för dig som läser detta att hitta filmer?

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Jag använder 12/12 releasen. Har fått samma problem. Den scannar filmerna mycket snabbare nu (ligger fortfarande bara en katalog ner i strukturen) men får inga "thumbs" på mina filmer. Vet inte om den får hem lite info (actors/year). Vet inte om problemet uppstod efter jag uppgradera från 15/11 releasen. Någon gemensam nämnare? Även IMDB sök funktion fungerar ej, men den provade jag inte på den gamla versionen heller.

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Ah.. letade runt lite nu.. tydligen har IMDB ändrat på sin sida så att IMDB lookups inte fungerar.. Ska vara fixat i nån nyare version från 22/12 typ.. har dock inte möjlighet att kompilera den själv..

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Testade en build från 24/12 nu. IMDB fungerar igen (fixades 2004-12-20 och 2004-12-21 enligt Changelog.txt).

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •