Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Spela in från TV

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Spela in från TV

    Tjo, jag har en chippad xbox med ett alladin2 chip i och en 160gb hdd. Jag vet inte riktigt om det funkar men för mig känns det som om det borde funka. Kan man spela in från TVn till hårddisken? Isf om det går, vet ni något program till Xboxen som kan göra det? Isf går det även att spela in från en videobandspelare till Xboxen (2 scartkablar på TVn).

    Jag är inte så insatt i sånt här. Tycker bara iom att både TVn och VHSen och XBOXen är kopplade via scartkablar så borde det gå? =)

    God jul i efterskott btw !

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    64
    Respekt
    21
    Går ej - finns ingen in-signal till boxen så om du skulle få det att fungera så krävs det omfattande hårdvaru moddning innan det blir aktuellt med mjukvara......

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det går men det är väl inte direkt praktiskt. Du behöver en USB baserad videoingång samt något program som stöder det vilket isåfall får bli något linuxbaserat om du inte vill göra det VÄLDIGT svårt för dig.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    74
    Respekt
    0
    Råder den som skall köpa usb-tvkort att INTE köpa WINTV USB, den billiga varianten från hauppage. Antingen är det linuxstödet som är dåligt eller så är tunern kass för jag har då inte fått direkt bra bild med varken stora eller små antenner.

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •