-
XBox eller PS2 ??
Skall rekommendera flickvännen att köpa något
Tanken var primärt att köpa istället för en vanlig DVD spelare.
Sedan så kom på att våra söner kanske skulle finna visst nöje i att spela. Min son har redan en PS1:a (mod) som han gärna spelar på.
Någon som har synpunkter... PS2 eller XBox
Är det dumt att inte skaffa en chippad spelare på en gång.
Vilken chipvariant skall då väljas.
I övrigt är väl kanske jag lite intresserad av området också då varit sådär 15 år i IT branchen ;-)
Barnen skall väl sova nån gång ;-)
Tacksam för synpunkter och tips från kunniga inom spelkonsol
-
Ps2 har vissa spel specifika spel som tex inte kommer till xbox, det är den enda anledningen till att välja ps2, likaså med gamecube tycker jag.
Har själv haft ps2 gamecube och xbox. Tycker xbox har bäst grafik och möjligheterna med att modda xbox är desto fler eftersom den är i princip uppbyggd som en pc.
Tex byta till större hd, lägga en spel och filmer på hårddisken lägga in linux med mera.
Helt klart den roligaste konsollen som man får ut mest utav tycker jag.
Angående chip variant finns det en uppsjö av chip till xbox och en del till ps2.
Till xbox finns både lödfriachip som man enkelt kan installera själv om man inte är lödkunnig, men dessa har en tendens att lossa rätt så lätt. Och chip som måste lödas är att föredra även en amatör kan fixa att löda in chip i xbox.
Chippen till ps2 är det betydligt krångligare att löda, fler och "svårare" lödpunkter.
Behörigheter
- Du får inte starta nya diskussioner