Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Märkligt problem

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0

Märkligt problem

Halloj undrar om någon har haft samma problem som jag har med sitt xbox. Fick det för två dagar sedan chippat med ett smart xx chip. Jag satt o lirade lite spel och allt funkade bra. Satte sedan i en dvd skiva o kollade på två filmer. Dagen efter så sätter jag mig och lirar lite spel (Ej inlaggda på hårdisken) och xbox bara dör efter typ 10 min, slocknar helt och hållet. När jag sedan startar om det o drar i ett nytt spel så kan jag spela i ungefär en halvtimma innan det dör. Det dör hela tiden med jämna mellan rum även om jag inte har en skiva i. Har inte ändrat/tagit bort något från xbox:et.

Det skall tilläggas att de spel jag spelade är brända men inte dvd filmerna.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Kolla om fläkten fungerar...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0
    Den verkar fungera låter när xbox:et drar igång och den är absolut inte varm..

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    22
    Vad har du för temperatur på CPU:n om du kollar efter en liten stund?
    Har varit med om på datorer iallafall att kylflänsen inte har suttit på ordentligt och fick just det problemet. Maskinen fungerade hur bra som helst i Windows men så fort man drog igång något processor krävande som ett spel så slocknade maskinen efter ett par minuter.
    Ver 1.4 <> SmartXX v2
    LCD(blå)<>Blå/Röda Eject dioder
    IR-Mod<>XBMC

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0
    Hur kollar man allt det här jag är helt ny när det gäller sånna här grejer.

Registrerade
    Apr 2004
    Respekt
    21
    Vet inte om jag har samma problem igentligen... Men symtomen är samma....
    Men för mig som använde Joytechs trådlösa Neo S kontroll försvann problemet när jag plockade bort denna... Kanske du har något liknande fel... Själv ska jag gå tillbaka till affären där jag köpte enheten och lämna tillbaka den... Ska prova med Logitecs trådlösa istället då jag nu har haft problem med 2 Joytech produkter... Någon som vet om MS har någon orginal trådlös handenhet???
    MvH: Tony
    ------------------------
    XBOX 1.6 Crystal,
    Maxtor 250GB
    Samsung DVD-rom
    SmartXX using M8_16 bios
    XBMC as dashboard.
    LCD, ATA100 MOD, NEM-X-IR MOD, SPDIF, S-VIDEO, ILLUMINATON LOGO (BLÅ).

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner