Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Eeprom problem?

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0

Unhappy Eeprom problem?

Jag har precis lött fast mitt SmartXX 2.0 chip på min 1.1v xbox, startade upp och allt fungerade felfritt (ser smartXX menyn), dock kunde jag inte röra menyselectorn förrens efter ett par sekunder - nåväl, det är kanske lite lagg eller nåt tänkte jag. Gick sedan in och åt middag, kom tillbaka och min xbox står och blinkar på det numera familjära sättet (red/green, även kallat FRAG).

Tycker det verkar lite konstigt, så jag slår av konsolen och bootar upp den igen. Allting fungerar, men återigen tar det ett bra tag innan jag kan röra på menyselectorn, dock håller det bara i sig i någon/några sekunder, sedan låses den igen.

Efter det "bootar" min xbox tre gånger på raken (snabb följd), och FRAG. (röd/grön blink på ejektknappen). Detta oavsett om jag plockar bort hela smartXX chippet eller inte. Jag är mao. rökt?

Kan detta vara mitt eeprom som är puts väck eller vad kan vara problemet? Skall testa med en voltmeter på lödningarna imorgon, men xboxen borde ju kunna boota utan chip?

Hur gör jag för att få tag i mitt gamla eeprom? Jag surfade runt en hel del när det här hände (läs, hela juldagen snart) och det verkar som att chippet automatiskt backar upp eeprom? Stämmer det? och hur gör jag isf för att lyckas flasha in det?

Tilläggas bör att om jag har hd/dvdläsare ikopplade så kan jag ejecta dvdn, men inget annat (stänga av fungerar också). Ingen bild alltså.

Hjälp!
    /tig

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Kolla att du kopplat in kabeln till fläkten.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0
    Den har jag haft i alla gångerna.. :P. Är det något sånt?

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0
    Tilläggas bör också att chippet lyser både blått och rött kontinuerligt i boot. (som det skall efter vad jag kan förstå på forum osv).

Fläkt har jag haft i, just nu har jag ju xboxen öppen när jag har felsökt.

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0
    Du kan ju testa att löda ihop de 2 punkterna i vita cirkeln på bilden. Lättast är om du sätter en kabel emellan så kan du lätt ta bort den om det inte hjälper.

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0
    Okej, jag har tänkt på att testa det då det verkar göras på "quicksolder" varianten. Vad är det som ändras då?

Och är det någon som vet hur man får tag i ´vilka voltal som skall ligga på alla portarna i pinheadern? skall fixa en multimeter nu och se om nån lödning är tokig.

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0
    Okej, nu har jag mätt mina lödningar, det ser fel ut. Skickar med en bild, någon som har något förslag på vad som kan vara fel?
    Antar att jag bör löda om dessa, men det verkar ju kostigt att de har "hoppat" runt.

Eller är det fel startdiagram från början?

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0
    Ingen som har nån aning?

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner