Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Första intrycket...

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0

Första intrycket...

Har precis hämtat min nychippade Xbox med Duo X2 chip och vill bara dela med mig till er andra hur jag tycker det funkar.

Väl hemma kopplade jag bara in Xboxen och startade den. Möts direkt av Evo-X "lätt" tunat med PSXCare-logos både här och där. Min TV hade lite svårt att fatta vilket bildläge som gällde, men efter lite tweakande i TVns menyer såg allt fint ut.

I menyerna hittade jag fullt med program och hemmaknåpade spel. Skönt att slippa lägga på allt det grundläggande själv måste jag säga, även fast vissa grejer ganske åker bort med tiden =)

Gjorde ett snabbt test där jag brände ut en DVD med en backup på Burnout 3 och det startade perfekt på en DVD+R skiva. Testade också att bränna en DivX film på en CD-RW och även den startade fint under Media Center.

Måste även ge PSXCare lite beröm för den snabba leveranstiden jag fick. Lämnade in min konsol strax innan stängning kvällen innan julafton och fick det efterlängtade SMS:et att det var klart på förmiddagen under måndagen efter julhelgen.

Stort tack till PSXCare för en bra tjänst och ett bra jobb!

MVH Micke

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0
    Skruvade upp min xbox i helgen och petade in en 120Gb disk. Skruvade ihop allt igen och formaterade med Superdisk. Efter formateringen kopierade jag tillbaka min backup från datorn.

En omstart senare såg allt ut som innan bytet, men det fanns en hel del mer diskspace på F: nu =D

Klockrent!

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    21

Talking Roligt för dig, men...

...det är mycket roligare när man lött in sitt chip själv och sen slår på strömmen för att mötas av det härliga Cromwell-bioset. Att man sen får flasha in sitt bios och installera superdisc (om det nu är den man väljer) gör ju inte saken sämre.

...Vägen är en del av målet :-)

/frknik

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av frknik
    ...det är mycket roligare när man lött in sitt chip själv och sen slår på strömmen för att mötas av det härliga Cromwell-bioset. Att man sen får flasha in sitt bios och installera superdisc (om det nu är den man väljer) gör ju inte saken sämre.

...Vägen är en del av målet :-)

/frknik
    Hade jag haft tid hade jag gått den vägen... men men. Tur att man kan få det gjort av de som har mer tid istället =)

Min njutning blir hemma i tv-soffan istället!

Liknande diskussioner

1. min första V12 + DMS4 Pro, motor död
    By drummelpicard in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Senaste inlägg: 2005-04-20, 19:49
  2. Första gången :)
    By piddan in forum Aladdin Advance Support
    Senaste inlägg: 2004-10-26, 21:15
  3. Val av Hz vid första körning..
    By Basta in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Senaste inlägg: 2004-04-05, 23:33
  4. Första bilden på PS3
    By Feffe in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2003-03-10, 16:32
  5. första leveransen bokad?
    By dmyr in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Senaste inlägg: 2002-01-17, 21:27

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner