Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Xboxen bootar inte DVD+RW superdiscen ?!?

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    Xboxen bootar inte DVD+RW superdiscen ?!?

    Använde Alcohol 120% för att ladda in Superdisc 3.7.RC8.iso för att sedan använda img guiden till att bränna den på skiva. satte in en SONY DVD+RW skiva att bränna över till och började sedan att bränna till den. efter att det var klart så försökte jag öppna skivan via "den här datorn" men när jag öppnar skivan ifrån min DVD-Rom enhet så finns ingenting i den.. ska det vara så?

    Sedan det som jag är rädd för, när jag startar upp Xboxen så händer ingenting. jag får som vanligt ett felmeddelande direkt när jag startar upp och Xbox loggan har körts igenom. detta felmeddelande är detsamma som när jag förr försökt starta MS Dashboard ifrån Evolution X dashboard. Fattar inte vad som hänt. Fick höra av någon att den tappat tidsinställningarna då jag kopplade ur den ur jacket för ett tag och försöker nu starta ifrån MS Dashboard.

    Varför bootar inte skivan i min Xbox och ska det vara så att man inte ser skivan innehålla någonting ifrån sin dator när man är klar med den?

    Min Xbox har en Thompson läsare.
    Last edited by 3mRy; 2004-12-28 at 15:32.

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Av vad jag har förstått så är det så att man ej kan se innehållet eftersom x-box och pc har olika filsystem. Detsamma gäller om du t.ex. skulle ta en hårddisk som suttit i en x-box och sätter in den i en pc. Då kan du ej se innehållet heller. Någon kan rätta mig om jag har fel där.

    Att din x-box ej tar emot cd-rw kan ha olika orsaker, en är att olika läsare "gillar" olika skivor. Jag har en philipsläsare och jag använde mig av en cd-rw skiva som den accepterar. Jag vet inte vad Thomson grejar för cd-rwmärken, men sök på forumet här så vet du iaf vilken som bör fungera.

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Yes.. fixade en Boot skiva genom att ta ner Console disc 2.1 och bränna det på en CD-RW skiva från philips. någon som vet hur man skapar en skräp fil på 50mb? krävs för att den ska kunna hitta enigmah videomode switch på en skiva.

    EDIT: Behövdes visst inte.. fanns med på Console Disc
    Last edited by 3mRy; 2004-12-29 at 14:26.

Liknande diskussioner

  1. Hjäälp! slängde allt på c: vad ska jag göra? ngn Hansi?
    By Jon77 in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-06-13, 15:00
  2. Vilket multi-x chip ska jag ha?
    By Zwager in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-13, 03:59
  3. vad ska jag ha för chip i min ps2
    By spenne in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-12-27, 07:45
  4. Problem med bränning
    By dazed in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2002-09-10, 09:40
  5. Vad för kabel behöver jag?
    By gurra_g in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2002-07-24, 09:30

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •