Visar resultat 1 till 21 av 21

Diskussion: Var köpa ny v9/v10 ps2?...

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    0

Var köpa ny v9/v10 ps2?...

Jag vill ha en ny maskin att flytta över mitt dms3chip till... Men är det som jag misstänker helt döfött att få tag på dessa nu när den lilla rackaren gjort sitt intåg?...

Det går inte att stuva in dms3 i pstwo´n va?...

Registrerade
    Nov 2004
    Från
    Stockholm
    Respekt
    21
    Jag vill också ha en PS2 v10! Jag vill inte köpa den slimmade modellen eftersom jag då inte kan ha hårddisk i den. Dessutom är jag van vid den gamla designen.

Jag var inne i en spelbutik några dagar innan jul och frågade efter en PS2 med gammalt skal. Och där sa dom att dom säljer båda versionerna av skalet, men att dom har helt slut på PS2 nu och inte får in några nya förrän i februari.
    Jag hoppas verkligen att detta stämmer, för jag vill köpa en ny v10. Min ena spole på lasern mäter 1,6 ohm, ändå har jag bara haft min PS2 i ca 2-3 månader!! Lasern verkar konstigt nog funka helt felfritt ändå, men jag misstänker att den kommer lägga av när som helst. Och eftersom nya lasrar är dyra så köper jag hellre en ny maskin, så kan jag dessutom ha den gamla som reservdelsmaskin.

Nån som vet om Sony fortfarande tillverkar PS2or med gamla skalet? Vore bra om man kunde få det bekräftat på nåt sätt. Man kan ju tyvärr inte alltid lita på det som försäljare säger i TV-spelsaffärer har jag märkt...

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    21
    Jag fick tag på mitt Silver Satin PS2 SCPH-50004 SS på ********* fick nog det sista

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Jag köpte 26st på tv-spels****** i stockholm igår, dom hade en kvar i skyltfönstret...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    0
    Å vad jag less jag är för att jag köpte min jävla ps2´a hos "dom" och inte hos "er"... Där spöade snålheten visheten friskt!

*grmphs*... Vad finns att göra eg. med en v9 med havererad laser & LA-chip? I övrigt jättefint med dms3....

/mvh SurMattias
    Last edited by rabies; 2004-12-31 at 00:01.

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    21
    asså,det måste ju finnas nån kvar någonstans..frågan är bara var

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    0
    Ja, det undrar jag också....

Registrerade
    Nov 2004
    Från
    Stockholm
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Hansi
    Jag köpte 26st på tv-spels****** i stockholm igår, dom hade en kvar i skyltfönstret...
    Jaså, det var du som var inne där och köpte upp alla PS2or, din rackare :P Jag var nämligen inne där samma dag och då sa dom att dom tog slut för en timme sen, antar att detta var i samband med att du var där.
    Men var du verkligen tvungen att köpa precis alla dom hade kvar på lager? PSXcare har väl leverantörer på chip, har ni inte egna leverantörer på maskinerna då också?
    Himla trist... Där rök antagligen min sista chans att få tag på en helt ny och orörd v10a. För det är helt slut i alla affärer nu ju, det finns inga PS2 alls att få tag på. Jag har varit inne på tv-spelsaffär_1, tv-spelsaffär_2, tv-spelsb*****, Si**, Elg******* samt On***, inga av dom hade någon maskin alls inne. På en av dom sistnämda affärerna så sa dom att nån stor leveransbåt med massa PS2or hade sjunkit, så det är brist på maskiner i hela Europa nu..??
    Och när det väl kommer nya PS2or till Sverige så är det väl inte allt för troligt att det kommer finnas några med gamla skalet. *Suck*. Om det blir så, så tänker jag fanimej maila HQ för Sony Entertainment Europe och klaga på att dom inte levererar ut dom gamla versionerna längre, eftersom det fortfarande finns många som vill ha dom. Hoppas flera som också vill ha gamla skalet tar efter mitt exempel, om Sony får tillräckligt många mail angående detta så kanske dom tänker om? Nåja, försöka duger i alla fall...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Jag sparade ju EN sade jag! :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Nov 2004
    Från
    Stockholm
    Respekt
    21
    Heh... Jo, ok.. Måste varit nån annan inne då precis efter dig, för det var helt slut när jag var där framåt halv sex-tiden i alla fall.
    Nåja, skam den som ger sig. Jag SKA ha en v10!

Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Nybro
    Respekt
    21
    jag köpte min beg. på spel*******.se (US version 30001R )
    -Xeon-
    Xeon Sweden
    Nu med phpBB forum! Check it out!!

Registrerade
    Nov 2004
    Från
    Stockholm
    Respekt
    21
    Ok, men jag vill ha en helt ny och orörd/ouppackad PAL-maskin med svart skal av gamla varianten, helst v10 men v9 eller v11 skulle funka också (v11 är också gamla verren va?)
    Så begagnat är det inte på tal om tyvärr då jag är lite petig av mig... Man vet ju inte hur konsollen har blivit behandlad av den förra ägaren.
    Men Xeon, vad fick du betala och vad fick du med maskinen då när du köpte den?

Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Nybro
    Respekt
    21
    Jag betalda 1254 med frakten inkl.. Och jag fick med:

*Maskinen (NTCS V5 SCPH 30001R)
    *En handkontroll
    *En bildkabel
    *En strömomvandlare
    -Xeon-
    Xeon Sweden

Registrerade
    Nov 2004
    Från
    Stockholm
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av rabies
    Å vad jag less jag är för att jag köpte min jävla ps2´a hos "dom" och inte hos "er"... Där spöade snålheten visheten friskt!

*grmphs*... Vad finns att göra eg. med en v9 med havererad laser & LA-chip? I övrigt jättefint med dms3....

/mvh SurMattias
    Jobbigt när sånt där händer, synd att inte PSXcare säljer reservdelar. Hoppas dom börjar med det, vore ju himla smidigt att kunna gå dit istället för att beställa från andra sidan jordklotet. När ska ni börja med det, Hansi?

Men jag kanske kan hjälpa dig annars, jag har både ett nytt LA-chip samt en laser över som jag skulle kunna sälja om du vill. LA-chippet är beställt från Hongkong, trodde jag skulle behöva det men det gjorde jag inte då det inte var det som var felet. Lasern är från en ganska ny v10 där moderkortet pajat, men cd-enheten funkar fortfarande fint.
    Eller om du vill så köper jag gärna din kvaddade maskin, behöver ändå någon att plocka lite delar ifrån, heh...
    Det är bara att maila eller nåt i så fall, mailen borde stå i min profil...
    Last edited by SolidSnake; 2005-01-05 at 22:11.

Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Nybro
    Respekt
    21
    Vorre kul om ni , PSXcare kunde börja köpa in importera spel med... vad tror ni?
    -Xeon-
    Xeon Sweden

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Vi säljer reservdelar, jag har bl.a. original LA chip liggande någonstans. Import av spel lär vi inte ägna oss åt igen.

Registrerade
    Nov 2004
    Från
    Stockholm
    Respekt
    21
    Å fan, det hade jag ingen aning om. Men det är ju super, då vet jag att jag kan vända mig till er nästa gång jag behöver delar istället för att vänta i 2 veckor som man får göra när man beställer nånstans ifrån Tjottahejti på andra sidan jordklotet, hehe.

Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Nybro
    Respekt
    21
    Men jag misstänker att min laser håller på att ge sig säljer ni såna med? Vad tar ni för en sån installation?
    -Xeon-
    Xeon Sweden

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    21
    Hansi,hjälper det att kalibrera en sleten laser?

Registrerade
    Jan 2005
    Från
    aspudden
    Respekt
    21
    titta i norra sverige. ring till ett par butiker i umeå området ska du se att det löser sig...

Registrerade
    Nov 2004
    Från
    Stockholm
    Respekt
    21
    Provade det strax efter jag läste ditt svar, men dom sa bara att dom maskinerna med gammalt skal inte finns att få tag på längre.

Liknande diskussioner

1. VAr laddar man hem xbcpy???
    By ms bin in forum XBOX Backup och Patchar
    Senaste inlägg: 2003-04-27, 03:02
  2. Var köpa Component-kabel?
    By ronnang in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2003-04-19, 18:31
  3. ps2 popper mod chip säljes!
    By gurra_g in forum Annonser/SPAM
    Senaste inlägg: 2002-09-04, 16:11
  4. Vilken PS2 ska man köpa?
    By Darkchild in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2002-03-25, 00:20
  5. Nån som vet var man kan köpa en dvd brännare?
    By CiggY in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2001-11-13, 20:48

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner