Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: kal-gta3.bin, PROBLEM!!!!!

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    0

Post kal-gta3.bin, PROBLEM!!!!!

Hej.

Jag har laddat ner GTA3 i en fil som heter kal-gta3.bin, den har jag bränt och testat men det vägrar fungerar!!!

Man får se spelutvecklarnas logosar, efter det kommer Grand Thef Auto III logan upp och det spelas musik och man får se bilder och lite namn.
    Efter det så vägrar det komma längre!
    Jag har låtit musik grejset sluta av sig själv men efter det så försöker Ps2 läsa av skivan men den stannar hela tiden och den försöker på nytt, hur länge ska den ladda??

Kan det vara fel på filen som jag laddat hem kanske?

Jag använder TDK Ultra Reflex skivor brända i 4x, har testat både Nero och CDRWIN!
    Alla andra spel jag bränt fungerar utan problem förutom State of Emercensy där det går i TURBO SPEED!

Jag har en Ps2a V5 med Messiah.

Snälla, någon som kan hjälpa mig?

Yaroze Guest

Prova bränn filen i 1X... PS2 spel skall alltid brännas i 1X annars fungerar det inte som de ska!

Det finns patchar till bland annat State of Emergency på www.megagames.com/ps2/ som fixar till sånna problem som t.ex. Turbo Speed bug

Registrerade
    Mar 2002
    Från
    sweden
    Respekt
    24

Wink

hittar inget till state of emergency där alls på bokstaven S
    state of emergency kanske börjar på någon annan bokstav?

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    0

har bränt många spel i 24x och de har funkat perfekt! men vissa måste man bränna i lägre...

Registrerade
    Feb 2002
    Från
    halland
    Respekt
    24

Känner att jag måste lägga mig i det här med dom olika brännhastigheterna.

Att man skall bränna ps1/ps2 spel i 1-4x för att det skall funka är bara gammalt bullshit.
    En gammal vandringssägen som inte har nåt med verkligheten att göra. Jo förresten för ett par år sen då brännarna inte var snabbare så stämde det, men inte nu längre.

Det är såhär:

Dagens brännare är tillverkade så att lasern är inställd för optimal kvalitet på max hastighet, eller runt däromkring.

Så har du en 24x brännare så är lasern optimerad för 16-24x bränning.
    DVS: bränn i 16-20x för bäst kvalitet.

Har du en 16x brännare så är den optimerad för ca8-16x, bränn i 10-12x så ligger du bra till.

En 40x brännare (plextor) är optimerad till
    ca 16-32x. Jag bränner med plextor i 16-20x.
    Ingen av mina skivor har nånsin falerat.

Och jag bränner ändå på "clas ohlson" skivor Funkar dom inte så beror det på skivkvaliteten, inte bränn hastigheten.

Sen beror ju såklart mycket på vad för brännare man har. Är man så "dum" så man kör på en SIBA 900:-'s brännare så får man skylla sig själv.

Märken att undvika är: HP, ACER etc..
    Märken att använda: Plextor, Yamaha, Sony.
    SCSI eller IDE spelar ingen roll.
    Bara den klarar DAO (men det gör väl alla nuförtiden). Men man får kvalitet för dom extra pengarna.

En liten notis:
    En kompis köpte en ny Acer 24x brännare för ett tag sen. Han hade jätte problem med "coasters". Acer's support sa att det går inte att bränna många skivor efter varandra, utan den måste svalna en stund först. Dom tyckte att 5 skivor om dan räckte.
    MOAAAHAAAAA!!!!!
    Brännaren skall gå HET tycker jag
    Plextor klagar aldrig på värme .

Registrerade
    Mar 2002
    Från
    Sweden
    Respekt
    0

Mmm.. Jag har ett tillägg vad det gäller brännare. Jag hade en AOpen som jag trodde fungerade med det mesta. Sedan fick jag problem med DC spel. Då kollade jag på Padus hemsida (dom som gör discjuggler) och där har dom en tuff matris som visar vilka brännare som klarar vad. Då förstår man varför många har problem med bränning. Jag köpte då en LG (billigaste jag vet), den klarade allt enligt matrisen. Och den har funkat som en klocka.

Däremot skulle jag akta mig för att köra piratkopia på CDRWin, då är man lätt inne i coaster jungeln. Ett gott råd är att köpa CDRWin om man skall göra mycket backuper.

Registrerade
    Feb 2002
    Respekt
    0

Wink

ehh undrar om han som sa Att Acer va kass är full??? har haft några scsi brännare tex sony,Panasonic sedan köpte jag en ny brännare förra veckan en ide av märket Benq som har köpt upp Acer,så det är en acer så att säga en 24x den har funkat hur bra som helst då jag haft brännare i 6 år så provade jag lite psx 1 och 2 spel plus lite musik och vcds allt funkade hur bra som helst!! konstigt oxxå att Acer alltid får bra betyg på sina brännare..

Liknande diskussioner

1. Problem med RelaX ibland
    By Cramer in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2003-03-11, 23:47
  2. cd-rw back-up......problem..?
    By astrom9 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-01-29, 00:27
  3. Stora problem att läsa DVD-filmer
    By Ershag in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2002-11-12, 01:05
  4. MULTI X PROBLEM
    By JULIA in forum Playstation produktsupport - Multi-X