jag har letat länge nu i forumet utan att hitta rätt, så jag ställer frågan här och hoppas på att nån snäll svarar
Jag FTP:ade över nes spelen till mappen roms på min hdd på xboxen, men sen vet jag inte hur jag ska göra för att kunna spela dom?
jag har letat länge nu i forumet utan att hitta rätt, så jag ställer frågan här och hoppas på att nån snäll svarar
Jag FTP:ade över nes spelen till mappen roms på min hdd på xboxen, men sen vet jag inte hur jag ska göra för att kunna spela dom?
Vilken nes emulator använder du?
Det borde bara vara att starta emulatorn och sedan välja nån meny typ my games eller roms eller nåt liknande.
jag använder: z26x, surreal 64, super nintendo entertainment system, pcsxbox, NeoGenesis och adamx.
Är du säker på att "super nintendo entertainment system" kan hantera 8bitars nes spel?
Finns en för nes också, antgligen därför du inte ser spelen du ftp:a över för emulatorn har inte stöd för dom. Fixa en för vanliga nintendo.
Prova med:
* FceUltraX: starta emu, select game, välj spel.
* nintendo entertainment system (inte super då): starta emu, game launcher, välj spel.
* xNES: starta emu, välj spel.
Har kört mest Fce och det funkar bra. Tror du kan få tag på nyaste version på dom jag angivet hos xbins.
Hur du gör för Xbins ftp
Bookmarks