Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Frågor om XBMC

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2003
    Inlägg
    57
    Respekt
    21

    Frågor om XBMC

    Hej jag har en cvs build från 04-12-09 och den är helt fantastisk tycker jag (körde xbmp innan) det mesta fungerar men jag skulle vilja att allt fungerar så
    här kommer lite frågor om XBMC.

    Vad är R.A.M som står i den lilla submenyn?

    Web radio i sub menyn fungerar inte varför?
    Är det samma som SHOUTcast top 500?
    När jag startat SHOUTcast top 500 så får jag upp en lista på massa radiostationer när jag väljer en av dom så hör jag ljud en halv sekund sen får jag upp ett felmeddelande med någonting om "CDDB error" eller så hänger sig boxen. Vad göra?
    Har läst någonstans att man kan lyssna på rixfm & lugna favoriter o.s.v. Hur fixar jag det?

    Under menyn PICTURES så finns både bildspel & R.slideshow vad är det för skillnad?

    Under menyn MUSIC Så finns det:
    iTunes network share [DAAP] vad är det?
    MS Soundtracks vad är det?

    Under menyn VIDEOS så finns ReplayTV vad är det?

    Sen läste jag någonstans att ktd hade lagt till en knapp för att kolla email på, låter hel kul! hur fixar jag såna saker?

    Jaa, det här blev många frågor men det går kanske inte att svara på alla frågorna, men jag är tacksam för alla svar jag får, och hoppas att det kan hjälpa andra i samma sits oxå

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    84
    Respekt
    20
    Inget svar på din fråga. XBMC har kommit med en ny version efter din. Från 24/12.....

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2003
    Inlägg
    57
    Respekt
    21
    Ok, fungerar den?

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    84
    Respekt
    20
    Jag körde lite torrents och såg den på piratebay....
    Har inte installerat någon version ännu eftersom jag är för lat att leta info om hur man installerar XBMC

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    140
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av M@tte
    Hej jag har en cvs build från 04-12-09 och den är helt fantastisk tycker jag (körde xbmp innan) det mesta fungerar men jag skulle vilja att allt fungerar så
    här kommer lite frågor om XBMC.

    Vad är R.A.M som står i den lilla submenyn?

    R.A.M (Recently Added Media feature) Den scannar av de filmer du har och gör en request mot IMDB för bild och titelnamn. Rätt onödig funktion men..

    Web radio i sub menyn fungerar inte varför?
    Antagligen kör du en gammal version, prova ladda hem ett nytt script.

    Är det samma som SHOUTcast top 500?
    Nej

    När jag startat SHOUTcast top 500 så får jag upp en lista på massa radiostationer när jag väljer en av dom så hör jag ljud en halv sekund sen får jag upp ett felmeddelande med någonting om "CDDB error" eller så hänger sig boxen. Vad göra?

    Jag vet inte =\

    Har läst någonstans att man kan lyssna på rixfm & lugna favoriter o.s.v. Hur fixar jag det?

    Kolla upp adressen till streamen och skapa ett textdokument som du döper till stream.strm som innehåller adressen till streamen. (Väldigt grovt förklarat)

    Under menyn PICTURES så finns både bildspel & R.slideshow vad är det för skillnad?

    R.slideshow (Recursive Slideshow)
    Skillnaden mellan slideshow och R.slideshow är att vid slideshow så visas bara bilderna i den aktuella mappen. Vid R.slideshow så visas bilderna i dom eventuella undermapparna du har också.



    Under menyn MUSIC Så finns det:
    iTunes network share [DAAP] vad är det?
    Om du laddar hem Itunes från apple.com eller download.com och delar ut musik med det programmet så kan du streama dom musikfilerna från datorn.

    MS Soundtracks vad är det?
    Vet inte, men gissar på att det är dom skivorna / spåren du rippat ifrån orginal dashboarden till hårddisken.


    Under menyn VIDEOS så finns ReplayTV vad är det?

    ReplayTV är en digitalbox som man köper vilket man kan spela in tvprogram med, pausa live tv och en drös med andra saker. Allting lagras digitalt på en hårddisk. Med Xbmc så kan du streama en film ifrån ReplayTV boxen
    Tror inte ReplayTV finns i sverige, utan är nog mest vanligt i UK och US.


    Sen läste jag någonstans att ktd hade lagt till en knapp för att kolla email på, låter hel kul! hur fixar jag såna saker?
    Du laddar hem scriptet ?
    Dom flesta script (bland annat mail scriptet) finns på http://dwl.xboxmediacenter.de/


    Jaa, det här blev många frågor men det går kanske inte att svara på alla frågorna, men jag är tacksam för alla svar jag får, och hoppas att det kan hjälpa andra i samma sits oxå
    Besvarade dom jag kunde
    BMW E46 Coupé -00 m Xbox 160GB + 5.4"

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2003
    Inlägg
    57
    Respekt
    21
    OOOOtroooligt "idge" det där var bra gjort, Tack så mycket!

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2003
    Inlägg
    57
    Respekt
    21
    Nu har jag testat med email script oxå, blev skitglad när jag såg hur den började ladda hem posten men upp som en sol och ner som en pannkaka den kom bara till hälften sen la den JÄ**** av, varför kan det inte bara fungera!!!!

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2003
    Inlägg
    57
    Respekt
    21
    Föresten en fråga till, dom säger på forumet att det kommit ut nya releaser på xbmc från 12-24 var hittar man dom så snabbt har kollat på dc och på xbins men jag hittar inget där...SUCK!

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Ankarsrum
    Inlägg
    196
    Respekt
    21

Liknande diskussioner

  1. Guide till streaming i XBMC
    By fArGo_sWe in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 97
    Senaste inlägg: 2010-07-27, 19:09
  2. Beta av XBMC 1.0 manual
    By mysiskatten in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-05-26, 00:04
  3. XBOX Media Center *CVSBUILD* 2004-04-27
    By mysiskatten in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2004-05-06, 16:33
  4. 6.6 Guide till streaming i XBMC av fArGo_sWe
    By fArGo_sWe in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-04-21, 09:14
  5. Xbmc 29/10, 30/10
    By GertLind in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-11-02, 20:13

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •