Hej jag har en cvs build från 04-12-09 och den är helt fantastisk tycker jag (körde xbmp innan) det mesta fungerar men jag skulle vilja att allt fungerar så
här kommer lite frågor om XBMC.
Vad är R.A.M som står i den lilla submenyn?
R.A.M (Recently Added Media feature) Den scannar av de filmer du har och gör en request mot IMDB för bild och titelnamn. Rätt onödig funktion men..
Web radio i sub menyn fungerar inte varför?
Antagligen kör du en gammal version, prova ladda hem ett nytt script.
Är det samma som SHOUTcast top 500?
Nej
När jag startat SHOUTcast top 500 så får jag upp en lista på massa radiostationer när jag väljer en av dom så hör jag ljud en halv sekund sen får jag upp ett felmeddelande med någonting om "CDDB error" eller så hänger sig boxen. Vad göra?
Jag vet inte =\
Har läst någonstans att man kan lyssna på rixfm & lugna favoriter o.s.v. Hur fixar jag det?
Kolla upp adressen till streamen och skapa ett textdokument som du döper till stream.strm som innehåller adressen till streamen. (Väldigt grovt förklarat)
Under menyn PICTURES så finns både bildspel & R.slideshow vad är det för skillnad?
R.slideshow (Recursive Slideshow)
Skillnaden mellan slideshow och R.slideshow är att vid slideshow så visas bara bilderna i den aktuella mappen. Vid R.slideshow så visas bilderna i dom eventuella undermapparna du har också.
Under menyn MUSIC Så finns det:
iTunes network share [DAAP] vad är det?
Om du laddar hem Itunes från apple.com eller download.com och delar ut musik med det programmet så kan du streama dom musikfilerna från datorn.
MS Soundtracks vad är det?
Vet inte, men gissar på att det är dom skivorna / spåren du rippat ifrån orginal dashboarden till hårddisken.
Under menyn VIDEOS så finns ReplayTV vad är det?
ReplayTV är en digitalbox som man köper vilket man kan spela in tvprogram med, pausa live tv och en drös med andra saker. Allting lagras digitalt på en hårddisk. Med Xbmc så kan du streama en film ifrån ReplayTV boxen
Tror inte ReplayTV finns i sverige, utan är nog mest vanligt i UK och US.
Sen läste jag någonstans att ktd hade lagt till en knapp för att kolla email på, låter hel kul! hur fixar jag såna saker?
Du laddar hem scriptet ?
Dom flesta script (bland annat mail scriptet) finns på http://dwl.xboxmediacenter.de/
Jaa, det här blev många frågor men det går kanske inte att svara på alla frågorna, men jag är tacksam för alla svar jag får, och hoppas att det kan hjälpa andra i samma sits oxå
Bookmarks