vad är toxic bio för något vad behöver man det till???
vad är toxic bio för något vad behöver man det till???
Läs översta tråden i forumet som handlar enbart om DMS-chippen (inkl DMS4 Pro). Den som Hansi har skrivit.
/M
--
PStwo w/ DMS4 Pro ToxicBIOS 1.1
jag fattar inte???? måste jag ha toxic bio för att kunna brända spel?![]()
OK. Vi tar det från början. DMS4 är ett ganska avancerat chip. En pytteliten dator kan man säga. I den finns minne av olika typer bl.a. EEPROM (raderbart flashminne). I EEPROM:et ligger programvaran som styr vad chippet skall göra med din PS2/PStwo fr.o.m. att spänningen slås på. T.ex. starta ett spel som inte är original, men det kan vara mycket mer än så.
ToxicBIOS är ett program för DMS4 som inte kommer från tillverkarna av chippet (DMS). Programmet har funktioner som gör att oavsett vilken sorts skiva du stoppar i, original, bränd eller pressad "pirat" från Saudi eller Thaliand, så startar den. Inte bryr den sig om DVD Movie regioner heller.
Så alltså: med ett DMS4 - om man vill kunna köra brända skivor "hur-som-helst" helt automatiskt - behöver man ha ToxicBIOS laddat i chippet, inte det som sitter i från början om man köper från DMS direkt för den innehåller inga funktioner som gör att brända skivor bara startar. Du kan förstås skriva en egen SW (BIOS eller vad man nu vill kalla det) som gör detsamma och ladda in den i DMS4:an så kan du hånle åt Team Toxic sen
/M
--
PStwo w/ DMS4 Pro ToxicBIOS 1.1
ok jag har chippat mitt ps2 med ett dms4pro betyder det att jag redan har toxic bio
1. Stäng av ditt PS2.
2. Håll in fyrkant på joypaden.
3. Starta PS2:an.
4. Titta på skärmbilden. Står det TOXIC? Då har du ToxicBIOS. (Vers.nr. längst ner)
/M
hehe jag vet inte än jag får mitt ps2 på lördag![]()
![]()
kommer mitt dms4 chipp redan ha toxic bio inne om inte hur lägger jag det på chippet?
Du kan räkna med att den har ToxicBIOS i sig om PSXcare har chippat. Om det är v1.0 eller v1.1 kan jag inte säga, det ser du sen i menyn jag nämnde ovan (raden det står "Flash Version" på). Om nån annan har chippat får du givetvis fråga den personen.
Hur du lägger in ToxicBIOS på chippet - med risk att bli något tjatig:
>Läs översta tråden i forumet som handlar enbart om DMS-chippen (inkl DMS4 Pro).
>Den som Hansi har skrivit.
/M
ok tack vargen :d jävligt schysst för all hjälp![]()
Bookmarks