Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: DMS4 och PS2 V5 HJÄLP MIG

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0

Question DMS4 och PS2 V5 HJÄLP MIG

tja jag har en SCPH-30004R.
    Jag är lite noob på de här att installera chipp ja undrar hur tusan man ska kunna löda på dom där små plattorna dom e ju typ mindre än en millimeter.
    Ska man löda en kabel från bokstaven A på DMS4 Lite chippet till motsvarande bokstav på moderkortet, som man ser på en installationsbild som jag tankade hem.???

Måste man köpa massa sladdar och lödtenn, kan man inte bara löda me den långa el kabeln man fick med???

En sak till, varför kan man inte plocka bort moderkortet som sitter fast med massa flatkablar kopplade till cd läsaren etc.???
    Svara gärna snabbt!!
    Vart ska man fästa chippet efter att man lött klart??
    MVH : Micke
    Last edited by mikael761; 2004-12-29 at 23:08.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Lämna in ps2:an till någon som är van. Jag menar allvar.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0
    Men om ja lämnar in den till er kostar det ju skjortan...
    Kan du inte svara på frågorna istället, ja menar inte att vara taskig eller ohövlig men please...

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0
    Måste man verkligen dra massa sladdar and stuff???

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    När jag känner på mig att någon är på väg att skicka sin konsol till sällare jaktmarker så brukar jag ha rätt. Lämna över jobbet till någon som är van att handskas med lödpenna och elektronik. PS2 är inget lämpligt objekt att börja lära sig sådant på.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0

Hansi

Om du nu är säker på det, så får ja väl tacka för hjälpen då Hansi (TACK
    Jaja du har nog rätt de kanske inte är ett lämpligt objekt att börja med, men då får ja väl låta någon annan sköta jobbet...
    Men ska inte bokstäverna på chippet lödas fast me motsvarande på moderkortet ?? Måste bara fråga det låter så logiskt...
    MVH : Micke

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Ja, man sätter chippet på lämplig plats, brukar gå att hitta bilder i www.dms3.com forumet.

Sedan klipper man kabeln man fick med i exakt lagom långa stumpar så att det räcker mellan respektive bokstav på chip och moderkort.

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0

Hansi igen :s

Du måste man ha löd tenn??
    Förlåt om ja e jobbig men ja e lite trög säjer alla

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Ja, du behöver lödutrustning inklusive lödtenn.

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0

lödspets

Hur stor skall lödspeten vara då?`?

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0
    Du skall nog lysna på Hansi och lämna in ditt ps2, det skall inte mycket till för att göra fel och ett nytt ps2 kostar skjortan och byxorna.

Registrerade
    Mar 2002
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av mikael761
    Hur stor skall lödspeten vara då?`?
    Typ 0.1-0.2mm skall väl spetsen vara.
    Jag tror du inte ens skall ge dig in på det eftersom du inte verkar ha speciellt mkt lödvana om du måste fråga om man behöver kabel, tenn, om man behöver montera bort moderkortet och tycker lödpunkterna är alldeles för små.
    Tycker du det är dyrt med ca 500kr för att Hansi & grabbarna skall löda in ett chip så har du nog aldrig tittat i en PS2a? 500 kr kommer nog framstå som en blygsam summa jämfört med vad en lödutrustning och materialet du behöver för att utföra jobbet samt de antal PS2or & chip du kommer att kassera.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0

tack

oki då grabbar ja får väl lamna de tilll nån som är van...

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0
    lal jag hara redan öppnat min p2a de var väl ingen konst och ja har sat ihop den igen och de funkade ja har iaf inte pajat någonting:PP

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0
    det e inget problem med att öppna det men att löda dit chippet är väldigt mycket krångligare så en som har lödvana och har rätt verktyg är att föredra annars så är det bara att kasta PS2an omm man börjar pilla själv om man inte är lödvan

Liknande diskussioner

1. Backup-Hjälp!
    By Rob56 in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2004-03-21, 13:46
  2. PSX och multi-x problem
    By TB_NoRatZ in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2003-04-13, 18:42
  3. PSOne - cd-rw, problem med uppstart och dålig brännare?
    By conxion in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2003-03-27, 22:59
  4. Lite frågor om mitt Xecutor2 LITE
    By Henkomannen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-01-10, 00:05
  5. Hjälp mig med mitt origa chip
    By Tuppen in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2003-01-02, 11:47

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner