Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: EvoX som uppstartnings dashboard.. hur?

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    EvoX som uppstartnings dashboard.. hur?

    Hade problem med min xbox eftersom MS Dashboard inte funkade korrekt. så nu har jag installerat alla filer som saknades på MS Dashboard men det verkar som att den startar det som default och det är ju inte bra eftersom jag inte kan komma åt typ någonting därifrån.

    Måste starta med *********** 2.1 varje gång för att senare därifrån kunna starta EvoX eller Avalanche. Någon som vet hur man fixar så att ett annat dashboard fungerar som uppstartare så att jag kan komma åt mina filer utan att behöva ha en skiva i...

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    In this old world..
    Inlägg
    813
    Respekt
    23
    installera superdiscen på XBoxen är en väg av många..

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    men jag har *********** 2.1... och när jag installerar Avalanche eller EvoX som jag har installerat så prioriteras inte dem utan MS Dashboard istället.

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    FTPa över på boxen kolla i C: på xboxen så du har filerna xboxdash.xbe & evoxdash.xbe, sen har just den disken olika bioser för dom olika dasherna tex M8 Plus för Avalaunch, M8 Plus för BlackStormX, osv, osv. Smartast vore ju om man kollade i ngt bios program om evoxdash.xbe är med där huvudtaget, packa upp ISON & kolla biosens start up lista på det bioset du flashat in.

    Jag har kollat den & den innehar följande filer evox.xbe & default.xbe i rooten (CDn) dom är till för att starta CDn vid booten, sen ser jag att den bara har i C: xboxdash.xbe det fattas evoxdash.xbe + evox.ini.
    Vad du behöver göra är att FTPa över filen (evoxdash.xbe + evox.ini) till boxen C:\
    Filen evoxdash.xbe + evox.ini ligger i evolutionx mappen på skivan eller i xboxen.
    Last edited by pege63; 2004-12-30 at 11:47.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Nej, dem filerna finns där. EvoxDash.xbe och evox.ini. Inget fel på att dem inte skulle ligga i C:\ rooten.
    Det ligger även msxboxdashallregion.xbe och msxboxdash.xbe och lite andra avalaunch .xbe filer.

Liknande diskussioner

  1. Hur mkt tar Psxcare.com för en installation av multix på playstation?
    By Sushiiiiiii in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-04-20, 00:41
  2. Hur gör jag?
    By sebbe3 in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-22, 22:03
  3. Någon som har INFO om Neo 4.5 ?
    By DeltaZero2 in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-02-13, 11:00
  4. spel som ligger på fler än en skiva?
    By cozmo in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2001-12-18, 22:45

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •