Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Problem med Bios

Registrerade
    Jul 2002
    Från
    Stockholm
    Respekt
    0

Problem med Bios

Jag har precis instalerat ett Duo x2. När jag sedan startar det med en bränd superdisc(cdrw) så kommer bara den vanliga starten upp och säger att X-boxen inte kan läsa skivan.
    Går det att flasha bioset genom att koppla in hårddisken till pcn, förbereda den där och sedan koppla tillbaka den till x-boxen? eller måste bioset redan vara instalerat innan den kan läsa in ngt från hårddisken? Vet inte riktigt hur jag ska börja felsökningen. Kan man på ngt sett se om jag lött in chippet korrekt trots att det levererades utan bios?

Som jag ser det så kan det bara vara följande fel:
    Fel på chippet
    Fel på instalationen av chippet
    Fel cdrw-skiva

Tack på förhand!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    95% chans fel på monteringen (d0 eller bt)
    5% chans fel på chippet

Skivan kan du ändå inte använda innan chippet vaknat och visar dig en skärm med "cromwell" eller "flashbios" (beroende på hur du ställt switchen)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jul 2002
    Från
    Stockholm
    Respekt
    0
    Enligt försäljaren i butiken hos er så fanns det inget bios inlagt över huvud taget på chipet. Om jag förstår dig rätt så ligger det alltså cromwell på den iallafall? Spelar det ngn roll om jag har switchen på bank ett eller två?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Senaste cromwell i ena läget, senaste flashbios i andra läget.

Vissa boxar gillar av någon anledning inte flashbios, då får man köra cromwell som inte har lika många alternativ för att flasha (flashbios har stöd för network flashning, flash med bios från hårddisken samt flash från cd. Cromwell har bara stöd för flash från cd.)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    0
    Efter att ha tittat lite på vad det kan vara med ledning av att du trodde felet låg i lödningen och då troligtvis i ngn av punkterna d0 eller bt. Så är det så att om jag vickar lite på sladden ansluten till moderkortet så bootar den anorlunda. Den kommer inte igång direkt utan hackar lite först. Sedan nollställer den klockan efter varje omstart. Är det troligt att det är punkten d0 på moderkortet som är problemet? Villl helst inte pilla för mycket där i onödan om jag kan slippa. Kanske var det dumt att ge sig på det här från början.

Registrerade
    Jul 2002
    Från
    Stockholm
    Respekt
    0
    På något sätt hamnade inte jag som författare av inlägget ovan, vilket borde varit fallet.

Liknande diskussioner

1. Problem med SCPH-7002
    By Egge in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2003-01-08, 13:45
  2. Problem med Clone CD
    By Ps2 Power in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2002-07-07, 15:34
  3. Problem med Pioneer 535
    By Palle kuling in forum Produktsupport - DVD-spelare
    Senaste inlägg: 2001-10-10, 15:40
  4. Problem med en SCPH-5502 Playstation
    By David in forum Playstation produktsupport - övrigt