Jag har laddat ner ett ps2 spel och nu hade jag tänkt att bränna det.
NU kommer frågan.
räcker det att bara bränna iso filen till en skiva och spela eller måste jag lägga till något extra program???
Jag har laddat ner ett ps2 spel och nu hade jag tänkt att bränna det.
NU kommer frågan.
räcker det att bara bränna iso filen till en skiva och spela eller måste jag lägga till något extra program???
Prova du bränna filen du laddat ner, precis som den är. Hoppas bara att den inte är korrupt på nåt sätt utan en digial kopia av originalskivan (ett PS2-spel får jag anta).
Något "extra" behöver du inte göra eller lägga till på något sätt bara chippet är schysst. Det är liksom det som är meningen med chippen...
/M
ok schysst men nu har jag en ytteligare fråga :P
jag har tankat ett spel och då får jag en massa winrar filer och när jag öppnar dom står det iso och när jag försöker öppna iso filer står det bara filen är skadad. Vad ska jag göra för att få alla iso filer till en stor iso fil????
Ja, du... en massa winrar-filer med iso-filer inuti? Har ingen aning om hur det där är paketerat. Fråga den som gjort det om hur man isf sätter ihop det hela till en enda image-fil. Eller leta runt på Nätet efter generella instruktioner. Jag tankar inga "upphackade" imagefiler (om det nu är det detta är, jag vet inte) så jag vet inget om kutym runt det. Sen vad du menar med "försöker öppna iso filer" vet jag inte heller.
/M
jag kom på vad jag skulle göra =D jag skulle bara unpacka alla filerna så fick jag en stor iso fil
tack för hjälpen iallafall![]()
hej igen ! nu har jag en ytterligare fråga om iso filen. jag kan öppna iso filen med deamon tools dör inne finns en mapp och när jag ska bränna spelet ska jag bränna in mappet med innehållet eller iso filen??
Ja alltså... i princip är dina 2 alternativ samma sak, eftersom det är ett UDFS på skivan (precis som på alla DVD Movie) och det måste vara det. Så det du menar med att "öppna ISO-filen med daemon tool" är samma sak som att montera och läsa inne i filsystemet som ligger inuti imagefilen. Hursomhelst. Bränn själva ISO-filen. Öppna den inte eller gör något med filerna som ligger därine.
/M
OK, tack vargen schysst![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Bookmarks