Visar resultat 1 till 16 av 16

Diskussion: Ftp/Närverksproblem

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0

Ftp/Närverksproblem

Hej. Har en 1.6 crystal, chippad med super alladin advance och med en maxtor 200 gig hdd.
    Problemet är att det går skit att föra över filer från datorn till xboxen.
    Ibland funkar det utmärkt, bra speed, nemas problemas, men då och då dyker ett extremt irriterande problem upp, både när jag använder qwix, eller andra liknande program och när jag använder vanliga ftp-program.
    För jag över filer med qwix "buggar" programmet bara, slutar mitt i en fil och jag får starta om, använder jag ftp-program misslyckas överföringen av en fil och jag får ett felmeddelande.
    Trodde först att det var dåliga sektorer på hårddisken, men det funkar om jag slänger i den i en annan box, har partionerat om, och bytt bios, provat olika datorer och kablar, olika program. Inget funkar.
    Kan det vara ett defekt chip?! har svårt att tro att chipet påverkar filöverföringen!?
    jag tror själv att det är fel på nätverksdelen i xboxen (ingen garanti )
    Finns det nåt att göra!? finns det nån som haft samma problem!?
    Plz, svara inte "kolla filnamnet" eller dylikt.
    ha det bra

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    21
    Så du sitter vid x-boxen och flyttar filer från dator till x-box?
    Jag la till min x-box som nätverksenhet i datorn och flyttar i datorn till x-boxen.
    Vet inte om det är en lösning men det är enklare med att flytta filer på det viset iaf.

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0
    nej, jag sitter vid datorn.
    verkar inte som nån annan haft problem med nätverkskortet i boxen!?
    lösningar gott folk!?!
    hjälp!??!

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0

Har samma problem...

jag har precis samma problem som du och vet inte heller vad som är fel, dock har jag märkt att överföringen går snabbt och utan problem till andra diskar än /F/, lite jobbigt att hålla på att kopiera framochtillbaka men det funkar så länge.... får du nåt vettigt svar kan du väl höra av dig till mig?

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    21
    Har du testat din xbox i annat nätverk än ditt eget? Router? Brandvägg?
    Använder du fileshare och i så fall någon netlimiter?

Felsökning är pest........

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0
    jepp, provat lådan i ett annat nätverk, samma problem, ska ta ett kämpatag med lite felsökning till, återkommer med resultat.

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0
    [B]Utan att behöva ställa om någe= Enklaste & smidigaste jag vet är att du använder ett ftp prog som heter wincmd=windowscommande då går de fort som fn utan att du behörver göra någe mer än logga in som vanligt & sända filen till typ f: som du vill....Finns säkert mer prog som funkar direct men har provat flashfxp men de går segt OM man inte kirra om lite men ta commander så ska du se att de blir rockUtan att behöva ställa om någe= Enklaste & smidigaste jag vet är att du använder ett ftp prog som heter wincmd=windowscommande då går de fort som fn utan att du behörver göra någe mer än logga in som vanligt & sända filen till typ f: som du vill....Finns säkert mer prog som funkar direct men har provat flashfxp men de går segt OM man inte kirra om lite men ta commander så ska du se att de blir rock

Värt att prova i alla fall för mig funkade de bra

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0
    Ser att de vart dubbla medelanden i tidigare inlägg

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    21
    Kolla så du har en bra patchkabel (cat.5 minst). Äldre sådana kan ställa till det ibland.

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0
    Håller med förra messet de är inte många som tänker på de han skrev

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0
    det beror inte på kablarna tyvärr, har testat i olika nätverk, och det går att föra över till andra boxar i mitt nätverk. Har inte pillat med den på några dagat nu, men ska göra det snart.

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    ta bort allt som har med nätverk att göra i win starta om sätt in på nytt
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    21
    Då kan han få värre problem än de som är nu........

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Oja knappast.
    Gå in på kontrollpanelen/nätverk ta bort nätverkskortet & TCP/IP
    starta om datorn, kortet hittas drivers instaleras, sätt in TCP/IP på nytt fyll i IP nr osv osv, starta om, så funkar allt igen, är vanligt klabb i windows
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0
    nej, det är inte kablar, inga nätverksdrivisar, inga inställningar, jag har som sagt provat med andra boxar, och haft mitt xbox i andra nätverk.
    Nu ska jag ta ur hårddisken pch partionera i datorn, verkar som det är nåt med partioneringen, för jag kan ladda upp till andra partioneringar än F. Xbox-partionsprogen verkar vara ganska kassa om jag ska vara ärlig, så nu ska jag göra det rätt. får se om det hjälper.
    tack för all hjälp ändå

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0
    Jag har ungefär samma problem, det går att bläddra hur bra som helst i boxen, men att föra filer från xbox till en annan xbox eller dator går bara inte. Att skicka till den går hur bra som helst. När jag däremot försöker hämta från den så säger datorn att det går i 2 kb/sek. Har även testat att köra mot E: , men det gör ingen skillnad.
    Skulle någon komma på en lösning så vore jag tacksam om ni kunde skriva det här.

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner