Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Halvdöd PS2

Registrerade
    Apr 2004
    Respekt
    0

Halvdöd PS2

Behöver hjälp med en 39004 PAL ver.7 PS2
    Lampan lyser rött i Stand-By, trycker reset, lyser blått och går igång. Fläkten snurrar men ingen bild. Går ej att mata ut släden och cd:n verkar helt död. Jag måste hålla in Reset i exakt 5 sekunder innan maskinen stängs av. Maskinen får 12V och kan sättas igång med Eject (som inte lyser eller blinkar). Inga komponenter på ovansidan blir varma.
    Har kollat alla säkringar och bytt ut PS7 som ej gav kontinuitet. Säkring? PS14 ger 125ohm.
    Har kollat alla flatkablar och dom är hela.

Tror att det gick snett när jag modda och skulle göra rgb-mod som ja lödde fel.

Skulle vilja veta om/hur jag kan mäta upp styrchippet BA666 för att se om det är paj.

Nån som vet vad det kan va för fel?

Registrerade
    Apr 2004
    Respekt
    0
    Fungerar nu. Bytte ut PS14 som vad död. Den låg paralellt med nån annan komponent och därför visade kontinuitet.

Registrerade
    Oct 2003
    Respekt
    0
    Har exakt samma problem med min ps2:a. Det är en SCPH 39004.
    Spelade en backup på GTA S:A igår , men när jag skulle loada så låste sig allt, och när jag skulle starta om den så hade den exakt samma syptom som ovanstående konsoll

Är inte så hemma på detta så jag vet inte om det kan vara något fel med lasern lr så, men det är en moddad ps2:a (Messiah 2).

Skulle vara skönt med ett snabbt svar här *orolig*.
    Skulle det kosta något om ni på psxcare bara kikade på konsollen?
    Den är chippad hos er i Februari 2003 så jag vet inte om garantin gäller.
    //Ge aldrig upp, det ska funka!!

Registrerade
    Nov 2004
    Från
    Stockholm
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av thesaint
    Fungerar nu. Bytte ut PS14 som vad död. Den låg paralellt med nån annan komponent och därför visade kontinuitet.
    Bara lite nyfiken.. Om den låg parallellt med en annan komponent, hur lyckades du komma fram till felet?

Jag ska själv till att hjälpa en kompis med att byta ut LA6508-chippet som verkar ha pajat. Det bara brummar om cd-rommen i några sekunder när man sätter på maskinen, sen blir den tyst och den funkar inte. Men det blir bild från PS2an och allt. Och när jag kopplar bort 5v matningen till LA6508 så brummar inte cd-rommen längre när jag slår på maskinen. CD-rommen är testat i en annan maskin och funkar fint. Så jag antar att det är det chippet, kompisen har nyligen fått hem det nya i brevlådan så vi ska prova att byta nu.

Men OM det ändå inte skulle funka så återstår ju antingen att leta efter andra fel eller slänga maskinen. Och det känns ju dumt att slänga en maskin bara för nåt litet småfel, så det var därför jag tänkte höra hur du gick till väga när du hittade det felet? Kanske har du några andra felsökningstips?

Liknande diskussioner

1. Inlägg: 36
    Senaste inlägg: 2005-10-11, 18:47
  2. ps2 hård disk
    By EvilBoY in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2005-01-11, 19:30
  3. PlayStation 2 Multi-X chip NEO2.2 för svensk/amerikansk PS2 - 250:- Behöver HJÄLP!
    By Bastjeman in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2002-10-22, 17:08
  4. ps2 popper mod chip säljes!
    By gurra_g in forum Annonser/SPAM
    Senaste inlägg: 2002-09-04, 16:11
  5. Playing Backups & Import Method for PAL & USA PS2
    By [spd] in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2001-02-02, 18:52

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner