Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: allt på f: "borta"

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    0

allt på f: "borta"

Det börjar med att min xbox inte startar upp.
    Plockar isär den och kollar så att chippet sitter som det ska osv (xbit)
    Sätter ihop den igen och testar, samma problem (startar om 3 gånger sen röd/grönt blink). Kommer fram till att det troligtvis är bioset som strular.
    Flashar in det senaste (inget exakt namn i huvudet just nu) och startar om, boxen funkar igen.

Går då in games mappen, den är tom, apps mappen lika så.
    Får då för mig att *.ini filen är korrupt, men efter en kontroll så är den som den ska.

Ftp´ar xboxen och ser då att f: är helt tom, MEN, av 130gb så är endast 4gb lediga, så det som fanns där innan crashen verkar finnas kvar, men det syns inte. Slänger in boXplorer men inte då heller ser jag några filer eller mappar på f:

Vad är fel ?

du har inte kontekt med do så kolla in http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=13707 ochså lycka till
    Xbox 1.5xenium os 2.01 Detta står här så jag
    160 gb samaung lättare kan få hjälp
    samsung dvd
    x2.4983.06 du har väl kollat

http://forum.psxcare.com/support/forumdisplay.php?f=62

sökfunktionen högst upp på sidan är bra

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det är överkurs att klara av att ftp:a till boxen om d0 inte har kontakt :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    0
    ok, nu fattar jag ingenting. d0?

Sökt på forumet men hittar ingenting.

dvd2xbox 6.1

ladda hem dvd2xbox 6.1 och kolla runt med browsern
    Xbox 1.5xenium os 2.01 Detta står här så jag
    160 gb samaung lättare kan få hjälp
    samsung dvd
    x2.4983.06 du har väl kollat

http://forum.psxcare.com/support/forumdisplay.php?f=62

sökfunktionen högst upp på sidan är bra

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    0
    D0 punkten sitter på moderkortet och ska vara ihopkopplat med chippet med en sladd.

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    0
    Om jag ska vara ärlig så kan jag inte minnas att jag ens satt dit en sladd på moderkortet, det enda jag gjorde var att trycka dit chippet enligt anvisningarna.
    Och det har ju funkat innan.

Har börjat fundera på om det är så att det nya bioset funkar annorlunda mot det gamla, eftersom det inte har varit några som helst problem tills nu (när jag flashade i nyare bios) Funderar på att dra hem det jag hade förra gången, och nästa logiska följdfråga är då vilken version av bioset som var aktuellt runt tiden då dom började boundla xboxen med halo och midtown madness 3 ? Kommer verkligen inte ihåg när jag köpte den :/

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner