Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: HDD byte,låsa HDD,error 05,bootdisc,mm

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    HDD byte,låsa HDD,error 05,bootdisc,mm

    En tråd som jag skrivit på ett annat forum ....men den kan kanske hjälpa någon här inne.....


    Hej alla, jag är helt ny och n00b när det gäller x-box, men tänkte dela med mig problemet som jag haft.
    Jag handlade in en Maxtor DiamondMax Plus 9 160Gb 7200 spinnare, och la in den i min x-box som är av version 1.6
    Startade upp den med superdisc v3.7 rc8, formaterade c,e,f och la in Evo-X Large drive,sen efter det orginal MS dashboard,startade om och allt verkade fungera utan några problem , men en sak som jag inte kunde göra det var att starta utan chippet (Duox2), fick felmeddelande 05, med hjälp av ert forum så konstaterade jag att man skulle låsa HDD-n, inte svårare än så tänkte jag ,gick in i menyn ,hittade där man skulle låsa den och gjorde så , hackade till lite och fick fram meddelandet "done", startade igen utan chipp ...samma felmeddelande , kollade i settings och där står det under Harddisk--> security : N/A , om man låser den så ska det stå "Lock Enabled".
    Jag tänkte om man skulle göra en installation med *******s bootdisc det kunde kanske hjälpa , tankade hem från #*******s på efnet (gick väldigt smidigt), fick hem *******_bootdisc_v2.rar fil som jag extracta sen fick jag en iso fil som jag brände med STOMPs brännar program på en NEC-r dvd skiva med medel hastighet.Startade x-boxen med bootdiscen,Gjorde en ny formatering och följde instruktionerna på skivan (som var väldigt enkla och lätta att följa)....men förgäves , kunde inte låsa HDD-n. .
    En kompis till mig hade fixat den nya Slayers bootdisc skivan, gjorde samma sak där men förgäves ...gick inte det heller .
    Läste runt lite på forumen och hittade att någon lyckats låsa den med Config Magic , gick in i apps och hittade Config magic ..startade ...men min x-box version funkade inte tillsammans med denna versionen av config magic ,hittade en version av Config Magic på någon Fransk site som funkar med min x-box och då får jag meddelandet att min hårddisk är en som INTE går att låsa .
    Jaha vad gör man nu , kan ju inte låsa den ...så jag försöker stoppa in HDD-n i min dator , men det funkar ju inte heller man måste ju låsa den för att kunna låsa upp den med hdunlock och password som jag fick genom Config magic , så jag chansade med att starta datorn med windows XP SP1 skiva och tänkte formatera den på det sättet och till min stora förvåning så kunde jag göra en partition och formatera den , formateringen började normalt och det tog ju sin lilla tid (jag valde INTE NTFS snabb) när formateringen var färdig fick jag felmeddelandet att det var något fel bla bla ..men jag rebootade datorn gick in i utforskaren i Win xp, nu kunde jag se hdd-n där , men man såg inte storleken på den ...höger klickade på den, valde formatering, gjorde nu en NTFS snabb formatering och nu fick jag iaf. en fungerande hdd som jag kunde använda i min dator.
    Nu hade jag den turen att jag vid köptillfället sa att jag ville ha en 5400 spinnare men fick av misstag en 7200 spinnare ...så det var inga problem med att lämna in den . det löste sig för min del .....hoppas den är lilla "guiden" om man kan kalla det för en guide ....snarar blir det " en Maxtors diamondplus 9 bekännelse" roman heheh

    PS. Någon som har ett bra tipps på en HDD som man KAN låsa ?
    Last edited by Chewie; 2004-12-31 at 16:21. Anledning: ändring av titel

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Maxtor kan vara en chansning ibland, jag har också fått några 160GB Maxtor som inte gick att låsa, men exakt samma modell BRUKAR gå att låsa.

    Den enda disk jag vet "aldrig" går att låsa (förutom ETT exemlar jag har i en av mina egna boxar) är Maxtors 300GB 5400RPM disk.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Går inte att låsa hdd efter x3 installation
    By Morphem in forum X-ecuter 3 support
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-12-17, 03:00
  2. Går alla HD:n att låsa?
    By nashe in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-12-11, 09:54
  3. Låsa upp Hårdisken i Superdisc 3.6
    By nutte in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-12-04, 18:41
  4. Låsa en hårddisk i PC:n? Vad innebär det egentligen att låsa en HDD?
    By Bateman in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-05-13, 10:57
  5. Låsa utbyteshårddisk.
    By orfo in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-11-27, 21:26

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •