Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Vad är fel??? Hjälp mig snälla??!?!??!

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Nybro
    Inlägg
    54
    Respekt
    20

    Vad är fel??? Hjälp mig snälla??!?!??!

    Hej!


    Jag fick hem mitt beg. PS2-NTCS igår från spel*******.se som jag beställt fick sam tidigt hem Xenosaga Episode I från W********.se när jag kopplat in allt så lägger jag i skivan "Xenosaga Episode I" i ps2'et...

    Väntar på att spelet ska starta men den läser och läser och läser men jag är forfande på menyn där jag kan välja minneskort..Efter ett tags läsning så kommer medd. upp "Disc Read Error" Vad är fel??? Lasern borde inte vara fel på för jag har testat spela upp en musik cd (orginal) samt en bränd musik-cd..

    Ps2'et är inte chippat...

    Snälla kan nån hjälpa mig?!

    Mycket Mycket Tacksam för svar!

    Mvh
    -Xeon-
    Xeon Sweden
    Nu med phpBB forum! Check it out!!

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    100
    Respekt
    20
    Kan vara lasern som börjar bli dålig ändå. Att du kan läsa musik-skivor behöver inte betyda så mycket, musik-cd är ju det som är minst krävande för en cd-läsare att läsa. CDn snurrar bara i 1x speed och lasern följer lugnt och fint med i ett DA-spår på skivan när CDn spelas upp. Dessutom är det från en CD skiva den läser, inte en DVD.
    Att läsa dataskivor är en helt annan sak. För det första snurrar skivan mycket fortare än 1x speed då. För det andra så ligger dom flesta spel på DVD, där datan är så pass komprimerad så att det ryms oerhört mycket mer än vad som ryms på CD. För det tredje så hoppar lasern fram och tillbaka på skivan när den läser för att accessa dom rätta filerna på skivan som kanske ligger på helt olika ställen, rent fysiskt.
    Med andra ord, att du kan läsa musik-cd behöver inte nödvändigtvis betyda att lasern är helt shysst.

    Har du provat med några andra spel? Har du fått igång något spel alls i den? Och att Xenosaga är ett NTSC-spel behöver jag förstås inte ens fråga.. :P

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Nybro
    Inlägg
    54
    Respekt
    20
    Tja Xenosaga är ju det ända NTCS spel jag äger hitills men jag skickade tillbaka spelet förra veckan nu och har snackat med dem och de har skickat tillbaka spelet till deras återförsäljare så något var väl fel på spelet...Annars så får jag skicka tillbaka PS2:et på lagning hos ***********.se! Det ska ju funka grejerna som man beställer!
    -Xeon-
    Xeon Sweden
    Nu med phpBB forum! Check it out!!

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    100
    Respekt
    20
    Jo, självklart. Du ska inte behöva laga en PS2 själv som du precis köpt från en affär. Låter som en bra idé att testa med ett annat spel, och om det inte funkar så skicka tillbaka enheten och få den utbytt eller reparerad på garantin. Man har nästan alltid garanti även på begagnade varor när man köper i butik, även om det då bara är frågan om några månader.

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Nybro
    Inlägg
    54
    Respekt
    20
    Jo på kvittot från spel-butiken så står det att jag har en månads garanti Men det verkar som om jag får ett nytt ex av Xenosaga Episode 1 som inte funkade funkar det inte när jag får det så skickar jag iväg Ps2:et till spel-butiken så får dom faan imig laga det! Jag har haft det i 1.5 vecka och vill faktiskt spela på det me!
    -Xeon-
    Xeon Sweden
    Nu med phpBB forum! Check it out!!

Liknande diskussioner

  1. snälla hjälp mig.. har lite problem med uppackning
    By Rockenson in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 18
    Senaste inlägg: 2003-11-17, 15:52
  2. Har Stora problem med min xbox snälla hjälp mig.
    By Jaze in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-01, 08:48
  3. hjälp mig snälla, xbox mot xbox
    By a00sambe in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-24, 19:20
  4. Hjälp mig med mitt origa chip
    By Tuppen in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-02, 10:47
  5. Vad gör jag för fel
    By BaaGera in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2001-08-16, 17:01

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •