Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: DVD-spel startar ej

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0

DVD-spel startar ej

Har en PS2 SCPH-50004 v9 chippad med ett Ripper 2 Gold monterat av PSXCare. Fungerar bra med brända CD-spel, DVD-filmer (DVD+R) och orginalspel. Men brända DVD-spel funkar ej. Det står "Insert formatted PS2 disc". Har provat bränna DVD+R, DVD-R, olika märken som verbatim, traxdata, fujifilm, plextor. I datorn ser filerna helt OK ut på skivan.
    Bränner i DVD dectrypter på 1x, provat även Alcohol 120% och Nero.
    PSX säger att chippet borde vara OK då det går att se DVDfilmer. Hur vet man det?
    har även provat att hålla inne select-knappen (läste det här på forumet) men då blev det bara en svart tv-bild och ingenting hände. Har ingen annan PS2a att prova på, även inga brända dvdskivor jag vet fungerar.
    Har bränt på olika datorer. Nu har jag slut på idéer. Nån som kan ge mig ett gott råd?? Tror att lasern inte ska vara så dålig, PS2an är 6 månader bara.
    Kan det vara fel på chippet ändå? Går det att kolla på nåt sätt även om man inte har nåt bränt DVD-spel som man vet funkar?

Registrerade
    Mar 2002
    Respekt
    25
    Du måste ju hålla inne select på v9an med Ripper 2 chippet för att boota spelen om du inte startar upp PS2an utan skiva och sedan lägger i skivan. Låter som det skulle vara fel på chippet eller lasern annars eftersom laser på den modellen kan ge upp ganska fort. Har en kompis med en chippad v9a som inte längre tog brända DVD-spel men filmer men jag fixade det genom att justera upp lasern tills den läste alla medier igen.

Att testa chippet genom att köra en bränd DVD-film ger inget då de läser dem utan chip också.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0
    Tack för bra synpunkter. Om jag håller inne select så blir det bara en svart tv-ruta att titta på. Är det normalt? Vad kan ha hänt då? Ursäkta om jag säller dumma frågor nu, är inte så hemma på PS2, spelet tillhör en liten 11-åring jag försöker hjälpa.
    Om det är lasern, kan man lämna in PS2an och justera den, eller är det bara att byta helt? Eller kan man justera lasern själv?

Registrerade
    Mar 2002
    Respekt
    25
    Blir det svart så kan den inte boota spelet, precis så var det för kompisen också. Du kan göra det själv för att lämna in kostar nog mera än en ny PS2a. Kolla i forumet efter justering av lasern, har för mig Hansi har lagt ut en guide.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0
    Äntligen problemet löst, en av sladdarna till chippet hade lossnat från moderkortet.

Liknande diskussioner

1. Hur Bränner Man PS2 DVd Spel?
    By Strandberg in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2005-01-03, 10:52
  2. min ps2a kan ej läsa dvd spel
    By aCE1 in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 01:19
  3. Kopiering av DVD spel med DVD brännare!
    By Dajje in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2002-07-23, 04:25
  4. dvd romade spel
    By daniel.com@mailbox.se in forum Playstation - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2002-01-22, 11:38
  5. HK dvd spel hur
    By Lucifer in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2001-12-11, 20:59

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner