Tack mog för guiden men när jag öppnar mitt köpta nero så ser det inte ut som på din bild!!
Jag skulle kunna visa hur det såg ut på en bild men om du inte ger mig din e-mail så kan jag inte skicka den!
Och svara gärna på mitt förra inlägg!
Tack mog för guiden men när jag öppnar mitt köpta nero så ser det inte ut som på din bild!!
Jag skulle kunna visa hur det såg ut på en bild men om du inte ger mig din e-mail så kan jag inte skicka den!
Och svara gärna på mitt förra inlägg!
Det går bra att använda Nero Burning ROM 6.6 också för att skapa en korrekt backup av en PS2-DVD (original) om det är det du menar. I övrigt är det givetvis helt omöjligt att ens gissa om just det du gjort kommer att funka eller inte. Stoppa in skivan i en PS2 och prova.
Ang. Nero 6.6.0.3 och hur man gör imagefiler: RTFM.
/M
PS. En .rar-fil måste du ha programmet Winrar för att hantera (öppna t.ex.) Googla efter det t.ex.
PPS. Jag ger upp nu BTW![]()
Last edited by var3gen; 2005-01-09 at 23:58. Anledning: Ännu mer info...
Men hur tror du någon skulle svara på frågan om ditt brända spel funkar, ingen vet ju om just den skivtypen du använt funkar i dein PS2a eller hur du bränt den. Det är väl inte svårare än att prova själv eller hur?
Om det inte sur ut så i ditt Nero vad har du för version isåfall och varför inte bränna med DVDecrypter istället om det är ISO-filer som är gratis & stabilare.
PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.
mitt nero heter nero5
klart jag hade provat om det inte var så att min bot CD inte har kommit än!
Jag tänkte lära mig så mycket som möglit innan!
Har du köpt det nyligen? Version 5 är hyffsat gammalt men det ser ju snarlikt ut ändå.
Skall du göra back-uper eller bränna ISO-filer så skippa Nero och kör DVDecrypter istället och gör som var3gen sa tidigare i tråden:
"Kör funktionerna ISO-mode (Read), ISO-mode (Write). Programmet är gratis, och gör detta jobb alldeles utmärkt - som påpekats en 2-3 ggr i denna tråd."
http://www.dvddecrypter.com/index.php?act=download
Last edited by danne.sk; 2005-01-10 at 00:31.
Jag kan bara sekondera danne.sk. Jag har svårt att se poängen med att lägga nån tid på lära sig något om Nero 5 i det här sammanhanget. DVD Decrypter är gratis och bra. Glöm inte donera!
Tills du får din boot-skiva, läs istället genom alla trådarna här som är relevanta, t.ex. alla mina posts (utom dem som explicit handlar om DMS4 då).
/M
--
PStwo w/DMS4 Pro ToxicBIOS 1.1
Är det en riktigt boot-cd med typ slide-card eller är det en såndär påhittad boot-cd som det snackades om förut, som aldrig funkade, så man inte behövde chippa alls? Skaffa chipp istället, tycker bara slide-card är PS2_utslitar_tilltyg och omständigt varje gång man vill spela.Original inlägg av Ozgur
Det håller jag med om! Skaffa chip ist! DMS3 Lite/Pro skulle jag rekomendera!![]()
Jo - men glöm inte att det är rätt dyrt. Om man inte redan råkar vara van lödare själv och har alla pryttlarna... (0.3mm temp.kontrollerad lödstaton, lupp o.s.v...)
Jag satte in chip i 3-4 PSX på den tiden det begav sig och ingen av dem var nåt problem vare sig då eller sen, men en PS2 skulle jag inte ge mig på. För att inte tala om en PStwo...
/M
--
PStwo w/DMS4 Pro ToxicBIOS 1.1
men nu har jag öppnat kuvertet och mitt ps2 gick sönder på första försöket och jag tror att det är släden som har hoppat ur går det att laga??
Jag har läst in soulcalibur 2, kingdom hearts, silent hill 3 mfl och bränt ut med alcohol 120%. Funkar finfint.
Så kul att det funkade då![]()
Snälla Hjälp!!
Går lasern sönder av kort med bilixt????
jag har lagt släden på plats nu men den läser inte spelen eller DVDfilmerna utan bara CDskivor!
Smartxx Lt Opx
www.ozgur.webb.se
Snälla, spamma inte forumet med samma inlägg i flera trådar och i trådar som inte har med ditt problem att göra, då är det ingen som vill svara.
Ok men jag blev så arg när allt var på plats men inget funka!!
Smartxx Lt Opx
www.ozgur.webb.se
Bookmarks