Hej
Vad ska man använda för program för att göra en PS2imagefil???
Till Xbox använder man ju Qwix eller XFER.....
mvh David
Hej
Vad ska man använda för program för att göra en PS2imagefil???
Till Xbox använder man ju Qwix eller XFER.....
mvh David
vet ej om det funkar på ps2 spel men till pc spel så använder jag UltraISO
Original inlägg av Thepenguin
Nero, primodvd,DVD Decrypter,Alcohol 120% och många mer.
Hej, Xeon
Var kan man ladda ner UltraISO??
/David
Hur skapar man en Image fil med Nero????
Har aldrig gjort de...
du laddar ner programet Ultra ISO på denna adress: http://www.ezbsystems.com/ultraiso/download.htm välj bara vilket språk..
Jag har serial me men är osäker om man får jag får säga ren rakt ut... Men adda mig på msn..så kan du få den... Ang. Image i Nero så gör du så att du "bränner" en dvd till den inbyggda image brännaren tror jag..har inte testat än..
ang. Nero:
som Xeon skrev så använder man Nero´s inbyggda imagebrännare för att göra image filer. men inget jag rekomenderar. ska man göra backup av sina PS2 spel så använd DVD Decrypter. enklast och enligt mig det bästa programmet.
Jo det stämmer det Mog säger!
jag anväder cdgenps2 för att göra ps2 isos typ till snes emulatorn
Hej
Var kan man ladda ner Cdgenps2 och DVD Decrypter??
//David
Penguin >>> med risk för att låta sarkastisk och lite taskig men har du hört talas om sökmotorer?? sökmotorerna finns av en anledning.
http://www.google.se
Eh... Som sagt www.google.se (eller vad man nu föredrar)
<www.dvddecrypter.com> Bra program på det flesta sätt och vis, glöm inte donera...
/M
men jag har hört att man inte behöver iso filer för att spela brända spel på sitt chippade multi-X.
Man behöver la bara bränna rakt av????
(jag har inte fått mina boot Cd än så jag vet inte)
svara snälla!!!
Nej det tror jag inte..Inte på Playstation iaf PS2 kanske vet inte än...Har inte hunnit chippa mitt än
>men jag har hört att man inte behöver iso filer för att spela brända spel på sitt chippade multi-X.
Jag måste erkänna att jag inte begriper alls vad den här frågan egentligen betyder. Det är IOFS riktigt att man inte behöver några filer för att spela brända spel - man behöver en skiva (original eller bränd) med rätt innehåll på och en fungerande - chippad - PS2/PStwo.
Den här tråden handlar om hur man gör en kopia av en hel PS2 skiva - vilket program man kan/bör använda för att läsa av hela skivan till en fil på datorn t.ex.
/M
men min fråga är altså:
om jag har multiX (eller boot CD) till mitt ps2 och ska bränna tex Tony hawk underground (orginal) hur gör jag då??
* Ska jag bara bränna rakt av??
* Ska jag lägga in spelet i datorn först och behandla det med något pogram??
Eller hur gör jag???
Javisst, bränn du "rakt av". Vad du menar med "lägga in spelet i datorn" vet jag inte riktigt, det är ju ett PS2-spel. Men du kanske menar att kopiera filträdet (det är ett UDF-FS på skivan precis som alla DVD Movie) till datorn och sen behandla det på något sätt före du bränner ut det. Isf är svaret: nej det behövs inte. Men det som diskuterades här var just att läsa av hela skivan till en imagefil på en dator och sen bränna ut den på en DVD-R eller +R. Det finns massor (för många) Windows-program som gör det...
Jag skulle inte rekommendera att bränna direkt från DVD-läsare till DVD-brännare utan skapa en imagefil först med det program du föredrar. I denna tråd föreslås DVD Decrypt och det är alldeles utmärkf förslag tycker jag. Glöm inte donera :-)
/M
OK
Det jag menade var att jag ska sätta in ett orginal spel i DVDläsaren och sedan öppna det i utforskaren och sedan kopiera alla filerna och förvandla dom till ett annat filformat i något pogram jag laddat ner.
Men det behövs inte eller??
Det räcker att bara bränna i nero rakt av till en tom DVD-r skiva eller?
1. Nej.
2. Ja, du ska först läsa in spelet i datorn innan du bränner med brännar programet.
så du menar att jag ska lägga in orgina spelet(DVD) i datorn och sedan bränna den som en ny skiva eller??
varför kan man inte bara bränna som vanligt??
altså:
Lägga in spelet i DVD läsaren
Lägga in en tom skiva i DVD brännaren
Och sedan bränna i nero
Kan man inte göra så???
Du vill allså bränna on the fly, det är inte att rekommendera.
Bättre att bränna i discatonce, dvs göra en imagefil innan man bränner.
Och det gör man i sitt brännar program.
Ozgur >>> läs min guide! där beskriver jag hur du kopierar ditt PS2 spel.
men mog det fungerar inte att öppna!!
bara att ladda ner
eller hur öppnar jag en rarfil??
winrar....
Spel skrev:
>Bättre att bränna i discatonce, dvs göra en imagefil innan man bränner.
>Och det gör man i sitt brännar program.
Obs att "disc at once" inte har något att göra med imagefiler och dessas format (ISOxxxx eller annat) per se. Disc at once avser att man skriver en enda session på skivan utan att någonsin "lyfta" pickupen (lasern) och sen stänga sessionen direkt. Själva bränningsprocessen av en CD eller DVD är en sak, mastering-processen är en annan.
Sen att en massa MS Windows-program på ett totalt opedagogiskt sätt blandar ihop begrepp från de båda koncepten i sina GUI:n hej vilt så att folk som inte har bakgrundskunskapen sen inte har en aning om vad de pratar om är en annan sak. Nu påstår jag inte att spel inte vet, men det verkar inte så lätt att förklara för Ozgur hur det hela hänger ihop och lättare har det inte blivit av våra försök...
/M
Med risk att bli tjatig: om man vill kopiera en hel PS2-skiva, använd DVD Decrypter (www.dvddecrypt.com). Kör funktionerna ISO-mode (Read), ISO-mode (Write).
Programmet är gratis, och gör detta jobb alldeles utmärkt - som påpekats en 2-3 ggr i denna tråd. Glöm inte donera!
Det här programmets huvudsakliga funktion är att manipulera DVD Movie skivor, då använder man File Mode och IFO Mode efter behov. Jag är inte en erfaren film-kopierare, så jag kan inte svara på explicita frågor om DVD Decrypter. Som tur är behövs inte det, allt man behöver veta står på siten.
/M
jag är säkert jobbig men nu undrar jag har bränt ett orginal spel som heter Tony Hawk Underground (i Nero) till en vanlig tom DVD-R skiva och har inte testat men tror ni att det kommer att fungera???
Dätta är till Playstation 2!
Bookmarks