Hej,
jag har samma (tror jag) symtom som i en annan tråd jag såg. Min helt nya PStwo (70004) med DMS4 (ToxicBIOS) och diod-mod beter sig så här:
Kör en skiva, vilken som helst (original PS2, DVDfilm, bränd eller pressad kopia av något) en liten stund. Ta ut skivan stoppa i en ny, den vägrar starta. Efter en liten stund (vilande eller avstängd) startar skivan normalt och sen går den. BTW det går inte att få PStwo:n att starta in i Browsern heller, d.v.s. det spelar ingen roll om någon skiva är i eller inte när den väl vägrar.
Går fläkten? Ja. Definitivt. Fr.o.m. några minuter efter boot går den kontinuerligt, ingen aning om det är normalt så.
Blir den varm? Ja, mer än ljummen. Men inte väldigt varm. Hur varm blir en PStwo normalt (icke chippad)?
Påverkar DMS4:an och diod-mod:en värmen på nåt sätt? Luftflödet inne i höljet? Det är ju inte gott om plats därinne... Är det bättre att ha den stående vertikalt i detta avseende än horisontellt?
Borde jag komma in med min PStwo så ni får kolla på den innan något bränns upp eller slutar funka i förtid??
/M
PS. Det står i manualen att överhettning kan ske och att då blinkar lysdioden på fronten rött och den startar inte. I det här fallet lyser det grönt med fast sken och sen händer inget mer.
Bookmarks