Jag vet inte om det finns någon tråd om detta redan, det är inte lätt att gå igenom alla inlägg.
Jag vet att det ska gå att lägga in t.ex. en .avi-fil och en undertext med samma namn och sedan få fram undertexterna i filmen när man kör XBMP ellr XBMC.
Jag har mest använt mig av XBMP men får väl byta då XBMC utvecklas och inte XBMP.
Det jag undrar över och som jag inte får att funka är om det går att köra en film från CD/DVD i avi eller MPG eller vad det nu än är, med undertext med samma namn fast med annan ändelse, .sub eller .srt och få det att fungera?
Jag har alltså lagt in en film och sub på en DVD i rotkatalogen men det funkar inte. Vad göra?
Dessutom så undrar jag vilka program man skall använda om man vill kopiera filer från CD/DVD till xbox.
Jag vet att man kan använda dvd2xbox och jag har kopierat två filmer till en katalog jag döpte till VIDEOS under f:\ men jag kan inte hitta dessa filer sedan, och det går inte att komma åt dem i XBMP under F:\VIDEOS.
Förmodligen fattar jag inte hur man skall göra. Kan någon hjälpa mig med dessa frågor, även om det finns en tråd om det vore jag väldigt tacksam.