Visar resultat 1 till 16 av 16

Diskussion: Problem med PS2(Two) DMS4Pro installerat!

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    SWE
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Unhappy Problem med PS2(Two) DMS4Pro installerat!

    Hej boyz and girlz, har lite problem med mitt PS2.
    Efter att jag lämnat in ps2an med installation av DMS4Pro(hos PSXcare), så har jag inte gjort något mer med den. Har jag missat något som man ska göra, lägga in nåt program för att alla spel ska starta automatiskt? Första gången jag drar igång ps2an för dagen, så funkar spelet klockrent. Men när jag byter spel så går det inte igång förräns jag har låtit ps2an få vila lite, ca 5-10mins. Det är inga som helst fel med skivorna, utan det verkar som att jag har glömt att lägga in nåt slags program för att spelen ska starta automatisk, isf är jag mer än glad, dock stämplad som en noob på detta, men noob som jag är inom detta så tar jag gladeligen på mig den stämpeln om så är fallet.. Eller så är det något som verkligen inte står rätt till i ps2an...
    Har läst igenom inläggen men inte riktigt fått fram samma frågor.. Om förklaringen är lite luddig så får du/ni mer än gärna komma med frågor om vad jag menar osv..
    Tack på förhand.
    "Vet du vad vi gör? Vi gör som du säger, vi lägger ner det här"!

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    71
    Respekt
    20
    Aha...
    Läs min tråd "Värme i PStwo..." här i samma forum. Hoppas att någon på PSXcare kommenterar detta. http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=20107

    Nu vet jag att jag inte är ensam utan detta är något systematiskt. Fel eller feature? IOFS är det inte helt omöjligt att leva med - vanligen spelar jag ett (1) spel i taget längre tider - d.v.s. byter inte skiva - och jag stänger inte av konsolen om jag äter lunch, tar en kaffe e.d. När jag väl stänger av är den alltid av i mer än 10 min.

    En variant kan vara att ha ispåse (kolsyreis?) beredd i frysen att ta fram när man vill byta skiva ofta :-))

    /M

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Alla kunder som har detta problem och har chippat hos oss kan lämna in sina PS TWO så sätter vi en bit "kylgummi" på chippet, vilket verkar lösa problemet. Det är samma gummi som man hittar på diverse ställen i olika ps2r.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    71
    Respekt
    20
    Ok, bra då vet vi det. Det är alltså chippet självt som inte vill vara med på en viss grej precis i boot-proceduren när det är varmt som jag förstår det. Men jag undrar om detta är något som kan skada DMS4:an (eller något annat i en PStwo) och faktiskt tarvar en snar åtgärd? Eller om man kan köra som det är utan att den går sönder inom några veckor.

    (Hansi) "Chippet tappar takten när det blir så varmt"
    Timingproblem -> booten misslyckas... Denna grundorsak borde då inte skada chippet permanent på något allvarligt sätt mer än att uppvärmningar och nedkylningar i längden givetvis åldrar alla komponenter i "förtid". Ju svalare desto bättre...

    /M
    Last edited by var3gen; 2005-01-03 at 17:09. Anledning: Additional comment (new knowledge)

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag har inget säkert svar på det, men misstänker att det inte är något som kan orsaka permanenta problem.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi
    Alla kunder som har detta problem och har chippat hos oss kan lämna in sina PS TWO så sätter vi en bit "kylgummi" på chippet, vilket verkar lösa problemet. Det är samma gummi som man hittar på diverse ställen i olika ps2r.
    Sätter ni inte på kylgummit förren man får problem och måste skicka tillbaka sin PStwo? Jag hade tänkt beställa en PStwo med DMS4 ifrån psxcare men det verkar ju som att det bara är problem med dom. Det hade varit trevligt om psxcare hade kunnat dementera att produkten dom säljer inte har en 50/50 chans med astrolansen att få en trasig laser efter en vecka.

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi sätter kylgummi på alla installationer som våra tekniker anser kräver det. Men det har vi bara gjort sedan en knapp vecka tillbaka, så de PS2 vi redan gjort som har detta problem måste vi fixa i efterhand.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi
    Vi sätter kylgummi på alla installationer som våra tekniker anser kräver det. Men det har vi bara gjort sedan en knapp vecka tillbaka, så de PS2 vi redan gjort som har detta problem måste vi fixa i efterhand.
    Ok då vet jag, men hur är det med det cirkulerande ryktet att lasern går sönder på PStwo när man chippar den? Fixas det utav att man sätter på ett kylgummi?

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det fixas med "neofix xii" som vi också sätter in i alla PSTWO vi chippar.

    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=319
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Det låter bra, då ska jag ta och beställa en av er. Tre frågor bara.
    Förutsatt att man använder bra dvd-r skivor, gäller eran garanti om nu playstationen skulle säcka ihop? Och om ni har några speciella krav på vilka skivor man får använda för att garantin ska gälla så vore det uppskattat att få veta vilka det är. Och om garantin gäller, är det hela garantiåret eller räknas det som slitage om maskinen slutar fungera efter t.ex. ett halvår?

    "Från och med 2005-01-01 kommer DMS4 chippade PS2 levereras med chippens officiella firmware där alla funktioner för att starta kopierade spel är spärrade. Vi kommer inte kunna ge support för chip som kör t.ex. "TOXIC BIOS" eller liknande med dessa spärrar borttagna."

    Betyder det att garantin upphör om man använder t.ex. TOXIC BIOS för att spela sina backupskivor?

    Tack för att du tar dig tid att svara.

    Mvh- Thomas
    Last edited by superlee; 2005-01-05 at 11:56.

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Toxic bios påverkar inte garantin, däremot kanske vi inte kommer kunna ge support. Nu verkar lagen ha blivit försenad ett halvår till, så än är det lugnt.

    Det är 1 års garanti, däremot inte 1 års garanti på att lasern skall vara lika bra som den var när du köpte din PS2. Så om den börjar få svårare att läsa vissa brända skivor får det räknas som slitage. Om den går SÖNDER så är det garanti, om det inte är UPPENBART att problemet beror på att man kört med dåliga skivor.

    Hur vi skall se det kan jag inte ens svara på nu, först måste vi se vad som händer med de PS2 vi sålt med NEOFIX XII eftersom det ännu inte hunnit bli problem med någon av dom. Men vi kanske lär oss att "om man kör x minuter med skivan y så brinner zzzz och lasern dör".
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    71
    Respekt
    20
    Nix! I min PStwo fixade inte "kylgummi" och ny placering av chippet inne i PStwo:n detta Det går fortf inte att boota något alls när den blivit jämnvarm efter säg ~1h körning. Se även mitt senaste mess i
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=20107

    /M

  13. #13
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Jag skiter nog helt i att köpa en psTWO, är ute på jakt efter en ps2 silver.

  14. #14
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    det verkar bara vara problem med backupper, men kan man fortfarande spela import-spel utan problem.

  15. #15
    Registrerade
    May 2003
    Från
    Sverige
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    en liten fråga om värme osv i PStwo i samma tråd ,
    finns det inget sätt så att man kan sätta en liten fläkt någonstans ,så att det kyler lite extra då ? eller är pstwo så kompakt att detta inte går ? jag har nämligen inte tittat eller hållt i en pstwo själv ,men jag beställde en härifrån för några dagar sedan ,hoppas jag slipper dessa problem. btw om lasern nu skulle pajja efter att garantin gått ut ,är det svårt att ställa och sätta i en laser själv i så fall ?
    < Xbox v1.6 <> SmartXX V.2 <> 120 GB hdd >

  16. #16
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    71
    Respekt
    20
    Det skulle förvåna mig mycket om man kan sätta in en "extra" fläkt i en PStwo. Det är inte gott om plats. Dessutom måste man ju få ett luftflöde på något vettigt sätt in och ut, annars är fläkten meningslös. Ska du borra och fila i höljet då också..?

    Det är själva chippet (DMS4) som värms upp för mycket inne i PStwo:n så att det driver i klockningen och tappar takten, varvid bootproceduren hänger upp sig. Så fort den svalnat några minuter startar skivan (vilken som helst du vill köra, import-spel eller backuper eller vad det nu är). Och sen fungerar det - det är bara själva booten som klickar.

    Ingen aning hur svårt det är att justera en laser i en PStwo. Kolla runt på Webben (sök i Google t.ex.) Det är som sagt inte mycket plats därinne så aningen bökigt är det säkert att byta också. Om man använder en bra brännare och bra media (DVD+R eller -R spelar troligen ingen roll) så tror inte jag att lasern på en PStwo går sönder speciellt fort - spec inte om PSXcare gjort det inkl Neofix II (skydd för spolarna i som styr pickupen).

    /M
    --
    PStwo w/ DMS4 Pro ToxicBIOS 1.1
    Last edited by var3gen; 2005-01-13 at 17:55. Anledning: Kan inte stava :(

Liknande diskussioner

  1. Problem med SCPH-7002
    By Egge in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-01-08, 12:45
  2. Problem med GTA3
    By Dennis in forum PC - spelfrågor
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-08-18, 19:05
  3. Problem med Clone CD
    By Ps2 Power in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-07-07, 14:34
  4. Problem med Pioneer 535
    By Palle kuling in forum Produktsupport - DVD-spelare
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2001-10-10, 14:40
  5. För alla som har en Pioneer och har problem med RCE.
    By DJV in forum DVD - regionsmodifiering
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2001-03-09, 20:23

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •