Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Skillnad i prestanda mellan olika Xbox!

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2004
    Från
    Borås
    Inlägg
    74
    Respekt
    21

    Question Skillnad i prestanda mellan olika Xbox!

    Jag har upptäckt en märklig sak. Jag har 3 polare som har boxar. Dom har alla olika versioner och olika chip. Jag har ett 1.0 med okänt chip (som inte går att stänga av eller flasha om).

    När jag jämför spel som Soulcalibur 2 och Fifa 2004 ser jag att alla de andras boxar verkar "lagga" lite i grafiken. Inte så man störs men man ser en tydlig skillnad när man har dom brevid varandra.

    Hur kan detta komma sig? (Inte för att jag gråter över det)


  2. #2
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    kan förekomma olika typ av fabrikat på Minnesmodul, grafikchip, bios kanske är det det som gör det
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2004
    Från
    Borås
    Inlägg
    74
    Respekt
    21
    Det är verkligen mysko. Jag har nu beställt ett nytt chip, så jag hoppas inte det ligger i Bioset Det bör tilläggas att när det gäller Fifa 2004 så är det framförallt hastigheten på spelet som är skillnaden. När alla har samma inställningar går mitt betydligt snabbare. Konstigt att det kan vara så här, för när jag spelar ex. Soulcalibur 2 på de andras tycker jag nästan att det är ett dåligt spel när jag är van vid min box. Det bör också tilläggas att jag inte jämfört andra spel än dom två...men visst är det konstigt?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Kolla om boxarna är inställda på samma videoläge (NTSC, PAL, PAL60)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2004
    Från
    Borås
    Inlägg
    74
    Respekt
    21
    Jag har ju nåt program där jag kan välja på två olika lägen. Väljer jag den ena så blir det ju svartvitt. Men vore det inte konstigt om alla deras boxar står i fel läge?

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Kolla i ms dashboards videoinställningar.

    Kör man spelen i PAL60 eller NTSC borde dom gå snabbare än i vanlig PAL.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2004
    Från
    Borås
    Inlägg
    74
    Respekt
    21
    Det ska jag göra. Du menar alltså att min står fel så att det går för fort (?)...eller att de andra tre står fel?...Är det inte nåt av lägena som ger svartvit bild?...

    Förresten, vad är det för skillnad på PAL och PAL60?

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    PAL60 = samma sak som NTSC men det blir inte svartvitt.

    Man kör spelen i PAL60/NTSC för att dom går i 60Hz istället för 50Hz vilket kan vara anledningen till att spelen beter sig olika på de boxar du sett.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2004
    Från
    Borås
    Inlägg
    74
    Respekt
    21
    Okej! *Enlighted* Hoppas det är det, då kommer jag bli poppis =)

    Tackar!

Liknande diskussioner

  1. vet inte vad jag skall göra...
    By tiito78 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-10-19, 10:04
  2. dvd+R i xbOx?
    By oskarthekungen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-09-10, 10:06
  3. Varför så'n stor skillnad mellan montering på PS2 och XBox?
    By Gasbananen in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2004-06-08, 00:21
  4. Skillnad mellan dom olika chippen?
    By Wanner in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2002-01-08, 00:01
  5. Skillnad mellan olika chip.
    By Darkchild in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2001-11-09, 22:29

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •