Visar resultat 1 till 18 av 18

Diskussion: SMART XX Update 3331 - Problem!!

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    0

Unhappy SMART XX Update 3331 - Problem!!

Uppdaterade min SmartXX från build 3318 till build 3331 enligt rek. från SmartXX hemsida och nu har det kört sig totalt för min xbox.

Jag kunnat finna följande problem:

1. XBMC - Kan ej förflytta mig från Programs till Files...helt låst.
    2. Homebrew program funkar inte
    3. Evox känns icke stabilt

Hade SMART XX vers. ? Build:3318 med X2 4983.06
    Har testat att lägga in M8 men då stämmer inte flera uppgifter såsom ledig HDD utrymme. Nu letar jag efter 3318 på nätet men hittar inte den. ARRGH!!

Har någon av er laddat ner den senaste uppdateringen? Har Ni stött på problem?

Tusen tack för all hjälp jag kan få!!

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    22
    Det finns en recovery funktion på SmartXX chipet (en switch) som jag aldrig har testat men borde inte den fungera för att återställa ett tidigare OS?
    Någon som vet?
    Ver 1.4 <> SmartXX v2
    LCD(blå)<>Blå/Röda Eject dioder
    IR-Mod<>XBMC

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    0
    Sedan igår har jag lyckats ladda ner ett fler tal bios och testat både äldre versioner och de senaste Kernel (M8 & M8+). Inget av dessa har återställt eller förbättrat min situation.
    Till min frustation så tillåter mig inte SmartXX chipet nergradera bioset....WHAT THA F--!!
    Ett kort meddelande dyker på TV-skrämmen " You have tried to downgrade your bios. Please reboot." Sedan rebootas xboxen...tack för den!
    Jag har även upptäckt att M8 & M8+ reducerar min min lediga HDD utrymme på F:/ från 38GB till 15GB. C:/ och E:/ verkar inte påverkas...skumt.

Ifall ngn har stött på mitt problem vore jag tacksam ifall Ni som har lyckats lösa problemet kan skriva två rader.

Tack!

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    0
    Hej igen!

Nu uppdaterade jag den från 3331 till 3333. Problemen kvarstår. Därmed undrar jag ifall det verkligen är problem med Smart XX bioset. Måste man göra ngt annat när man uppdaterar den? Ngn som vet?

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    0
    Sitter fortfarance med samma problem som tidigare. Flera program uppför sig konstigt, i visa spel funkar alla knapparna i andra inte alls. Unleash och xbmc startar men det går inte att köra ngt.

Dock, har jag nu förstått att det inte är ngt fel med mitt HD utrymme. M8+ Bioset som jag laddade ner hade fel LBA48 inställning. Nu när jag ändrade det med EvTools har det löst sig. (alltid ngt)

Nu undrar jag ifall det kan vara mitt chip eller självaste xbox som har pajat.
    Finns det ngt program som kan kontrollera xboxens system och dess hälsa?

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    0

Question

Jaha, då är man här igen. Har testat att skriva på flera andra forum där man tar upp problem efter att man har uppgraderat chippets OS (SmartXX) men ingen verkar ha vettiga tips.

Jag uppgraderade mitt Smart XX OS från 3318 till 3331. Efter det har min xbox inte funkat som den gjorde tidigare. Vissa program funkar, men det mesta verkar inte vara stabilt. Program som XBMC, Unleash, mfl. funkar inte alls...går att starta men buggar. Avalaunch funkar bäst, men har en tendens att starta det senaste programmet vid start. Alltså ifall du hade startat Ava. tidigare och initierat ett spel kommer det spelet att automatiskt starta vid nästa användning av Avalaunch...bugg!

Xbox spel startar --- vissa funkar lite andra inte alls. Knapptryckningar registreras inte.

Jag har hunnit uppgradera OS till 3333 men inget funkar nu heller, och det bästa tipset hittils är "Formatera" och starta om....Kul, ingen lust att formatera rubbet för att sedan förstå att det inte löste problemet.

Finns det ngn här som har bättre tips än "Formatera!"?

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    22
    Jag har uppgraderat mitt OS varje gång det har kommit en uppdatering och aldrig haft några problem. Så jag tvivlar på att problemen har något med OS:et att göra. Men så kanske det har med vilken version av XBox man har att göra.
    Vilken version har du?
    Om du inte har en 1.6 så kanske du kan testa Xecuter BIOS och se om problemen försvinner.
    Eller om du har tillgång till en annan HD så kan du testa att göra en installation på den för att se om XBoxen då fungerar. På så sätt slipper du att formatera om din HD i onödan ifall det inte avhjälper problemet.
    Ver 1.4 <> SmartXX v2
    IR-Mod<>XBMC

Registrerade
    Feb 2004
    Från
    linköping
    Respekt
    21
    Vet jag inte om det här hjälper men hade exakt samma problem en gång när jag hade formaterat hårddisken med smartxx formateringsverktyg. Nu ska dom väl ha fixat den tror jag väl. Hade exakt dom symptomen du pratar om. Nu har ju du visserligen inte fått detta problem efter du formaterat (formaterade du med smartxx när du installerade hårddisken?) men du skulle ju kunna testa med orginaldisken om du har kvar den.

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    21
    Det låter helt klart som filtabellen är helt körd på problemen du beskriver. Testa med en annan disk eller formatera disken bara. Knappast nåt viktigt på en xbox disk.

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    0
    Tack för era meddelande.

Uppgraderade min xbox (troligen ver. 1.1) hos PSXCare med Smart XX och HD160 Gb ...har ej gjort ngt med den och tror inte heller att jag vågar... och även om jag ville så har jag inte min gamla HD. Jag fick aldrig den gamla HD som satt i tillbaka vid uppgraderingen. (Ingenting jag ville ha kvar dock...)

Skrev till PSXcare beträffande mitt problem och har inte fått svar från och vet inte ifall de har formaterat min HD med ett korrupt OS. Jag har hört att Build 3325 till 3331 orsakade visa problen.

Anyway, nu är jag psykist redo att radera innehållet och formatera min Xbox. Dock, innan jag springer iväg och köper en extern hårddisk för att kunna lägga över sådant jag ej vill skall gå förlorat (PC:n är packad) undrar jag ifall jag måste radera samtliga partitioner på hårddisken.

Kan man behålla F: som den är, alltså undvika att formatera F:/? Eller är det rubbet som gäller? Alltså formatera C: E: F: och X: Y: Z:?

Mvh, Seco

Registrerade
    Feb 2004
    Från
    linköping
    Respekt
    21
    Du kan ju alltid testa men jag skulle rekommendera rubbet.

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    0
    Ok...Nu har man backat upp rubbet och är redo att foormatera allt. Men så verkar detta vara en omöjlighet ifall man inte har tillgång till orginal disken. Att detta sant!

Hur kan jag plocka bort rubbet ifall man endast har en HD som sitter som MASTER? Finns det ngt linux program ute som skulle kunna formatera hd:n. Grymt frusterad!

Registrerade
    Feb 2004
    Från
    linköping
    Respekt
    21
    Starta bara på nån skiva med formateringsverktyg.. T ex nån evox variant

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    0
    Då har man slutligen formaterat hårdisken med Superdisc 3,7 lite. Till min besvikelse upptäcker jag problemet ej har försvunnit. Tack till alla er som har varit aktiva på denna tråd. Ni har varit mycket hjälpsamma. Kan ej neka att jag har lärt mig ett och annat -- tyvärr finns problemet kvar och jag undrar ifall Ni har andra tips.

Nu befarar jag att chippet eller xboxen är skadad och detta skedde vid uppgradering av OS från 3318 till 3331. Har ngn av Er stött på detta tidigare? (Ifall Ni undrar: Nej, jag har inte startat min xbox med fel bios version)

Mvh, Seco

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    22
    Du kanske skulle prova att sätta HD:n i en dator och köra något disk kontroll verktyg (tillverkarens egna brukar fungera bra).
    Ver 1.4 <> SmartXX v2
    IR-Mod<>XBMC

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    0
    Testade att köra både XMBC och UnleashX direkt från Superdisc och då insåg jag att det var ngt fel. Tror ej att det är ngt fel med min HD.

Sedan vill jag inte öppna min xbox, då ryker min PSXCARE-garanti, som fortfarande bör gälla eftersom jag fixa uppgradering hos dom i somras. Kommer till slut att xbx:n under armen och ta mig in till city.

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    22
    Skriv gärna vad felet var när du får tillbaks din box.
    Ver 1.4 <> SmartXX v2
    IR-Mod<>XBMC

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    0
    Hejsan!

Gissar att visa av er undrar vad som hände med min xbx. Jag lämnade min Xbox hos experterna och fick hem den i veckan. De hade testat den utan att finna några problem.

De installerade om superdisc och testade den utan finna några problem. Frågan som de ställde var ifall min kontroll var dålig.

När jag kom hem drog jag ur kontakten på min trådlösa Logitec och testade orginal kontrollen som medföljer....och det funkade. Jag har ej spelat spel, men XBMC och Unleash fungerar ch det verkar som att den funkar bra.

Fast att jag är nöjd och glad att min xbx funkar och att jag nu kan återigen njuta av film är jag inte riktigt hundra på att problemet ligger helt och håller hos kontrollen.
    Frågorna är: Gick den plötsligt sönder vid det ögonblick som jag uppdaterade min xboxs OS eller var det ren slump???

Skall be en vän testa min logitec, vi kommer att undersöka ifall kontrollen verkligen är sönder...eller..ifall den inte funkar eftersom ngt i min xbx är sönder.

Till er som svarade vill jag tacka och jag hoppas att fler därute testar det jag inte gjorde....att byta kontroll innan man börjar fundera på formatering. ;-)

Liknande diskussioner

1. Problem med RGB. Blir störningar. HJÄLP
    By KnasHatt in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2002-05-06, 00:51
  2. Origachip problem
    By chenpong in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2002-01-08, 23:15
  3. MULTI X PROBLEM
    By JULIA in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2000-12-19, 22:25
  4. Hitachi 505E problem
    By Cefalalgi in forum Produktsupport - DVD-spelare