Vilken anser ni är den bästa? Sett både utifrån prestanda (jag vet att den "ska" vara samma, men byte av mycket sker ju mellan versionerna)
Vilken anser ni är den bästa? Sett både utifrån prestanda (jag vet att den "ska" vara samma, men byte av mycket sker ju mellan versionerna)
* Xbox V1.1
* Omflashat originalbios (Xecuter 4983.67)
* 160 GB Samsung HD
* 10 000+ Roms
* 70+ XBOXspel
1.4 är bäst!
1.0 går bort pga GPU-fläkten iaf....![]()
1.6 går bort pga av att den är mycket svårar att chippa.... + att MS har börjat använda billigare komponenter (1.6b - skit minnen bl.a) som skapar problem.![]()
1.5 Existerar inte enligt xbox-linux. Om den existerar är den iaf sämre än alla utom kanske 1.6![]()
1.1 - 1.4 Är det som gäller och bortser man från vilken DVD dom har är väl 1.4 > 1.3 > 1.2 > 1.1
1.0 och 1.1 har väl 1 MB BIOS om man nu vill ha det...
Xbox v1.4, Aladdin Advanced, X2 4981 Bios, 160 GB HD
HDD-LED, Clear Jewel + rund CCD, 80 mm LED-Fan, USB Port
Xbox länkar...Allmän Info...Bilder - Mods...
Håller med TKmn, version 1.4 är helt klart bäst, aldrig haft ett enda problem med den, samt att jag inte hittat en enda skiva DVD'n inte klarar av.
Både 1.3 och 1.6 har jävlats grovt för mig.
Ta en titt på Guider eller sök före ni ställer frågan. Tack.
* 1 Xbox360 V0078FK
* 2 Xbox V1.3 / V1.4
* Playstation 2, Playstation 1, Gamecube, Super Nintendo, Nintendo
1.1 tycker jag är bäst (min förstås) bla.a för 1mb bios, min kompis fixade så mitt originalbios är uppdelat i 2 banker a 512kb/st och byts genom en enkel switch på sidan av boxen. Dessutom är min box uberstabil och klarar sig på bara 10% fläktanvändning utan att bli varm. (Default ligger på 20) Min box klarar dock inte av alla skivor. Har SAMSUNG-dvd om jag kommer ihåg rätt. Alla CD-r funkar, dock bara fått memorex dvd-r att funka.
* Xbox V1.1
* 160 GB Samsung HD
* 10 000+ Roms
* 70+ XBOXspel
kan hålla med om att 1.0 går bort pga GPU-fläkten iaf....
sen tycker jag inte det är någon större skillnad, visst man kan ha tur med dvd läsaren på vissa xbox, men inte är 1.6 eller 1.6b någon större fara att chippa.
Och har aldrig varit med om att någon verison har jävlats.
Har själv en 1.4 och aldrig stött på en 1.5
någon som vill förklara för mig vad det är för fel på GPUfläkten? (antar nu att ni pratar om fläkten till 3dkortet?)
* Xbox V1.1
* 160 GB Samsung HD
* 10 000+ Roms
* 70+ XBOXspel
Tycker inte det är nåt fel på den. Den låter typ inget och man kan byta den mot flänsar om man vill...
1.0 regerar![]()
Det är det säkerligen inte, men jag har haft grova problem att få saker och ting att fungera.Original inlägg av EvilBoY
Ett antal spel går inte att starta, XBMC hänger sig efter 2-3 minuter (alla versioner) och ibland så stänger den av sig själv.
Vet om ett par till som haft dessa problem, men vet även dem som det fungerat felfritt för
Så jag antar att jag bara haft otur, som vanligt![]()
Ta en titt på Guider eller sök före ni ställer frågan. Tack.
* 1 Xbox360 V0078FK
* 2 Xbox V1.3 / V1.4
* Playstation 2, Playstation 1, Gamecube, Super Nintendo, Nintendo
Bookmarks