Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: bootar ingenting

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    bootar ingenting

    Hej

    satt och spelade lite i förmiddags helt utan problem.

    När jag sedan sätter på konsolen på eftermiddan och ska spela
    lite så händer det ingenting, ps2 reagerar inte på att det finns en
    skiva i
    jag kommer till browser och system config samt kommer åt minneskortet.

    prövade lite andra skivor (original och dvdfilmer) och det händer ingenting.

    stoppade i en rengöringsskiva om det skulle vara något skit på linsen (fast man har en pedant och städtokig flickvän som håller rent).... men det hjälpte inte heller.

    Okej jag böjer mig ner och lyssnar lite och det låter inte ens som skivan i konsollen snurrar....

    Ska det vara så med en 4 månader gammal ps2 (ver 50004) med ett nytt och fint matrix infinity.

    vad är det som är fel !??

    anyone ?? ...... anyone

    Edit: ... är det alltså så här det blir när lasern är död ??? suck .... den funkade ju klockrent innan och visade inga tecken på seghet eller långa bootningar....
    Last edited by clandestine; 2005-01-04 at 20:55.

  2. #2
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Samma problem!

    Har samma problem med min ps2:a. Den har funkat klockrent i drygt ett år
    med ett Matrix Infintity och helt plötsligt så har den slutat läsa skivor helt och hållet. Har aldrig haft något fel på den tidigare, ALLA skivor har fungerat!

    Inte ens original-skivor fungerar längre. Har jag råkat avaktiverat chippet på något vis eller finns det någon som vet vad som kan vara felet?

    Tacksam för ett snabbt svar med tanke på alla intressanta spel som finns ute för tillfället!

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    hej igen

    ja för min del så var det lasern som hade brunnit upp (så pass att plasten runt linsen hade smällt) så det var bara att köpa en ny

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Samma problem?

    Istället för att starta en ny tråd så tänkte jag ta upp mitt liknande problem här.

    Min första PS2 med matrix fick lasern bränd relativt tidigt. Stoppade in en skiva som inte gick att läsa och efter det funkade inga alls. Tog ut chippet, bytte ut ps2'n, satte in chippet igen och allt funka bra.

    Nu så har nästan samma sak hänt igen. Satte in en skiva och inget hände och därefter funkar inget mer nu. Fast det är inte direkt samma fel som förra gången. När jag sätter in en skiva spinner den upp och försöker läsa, jag har öppnat upp och ser att lasern lyser och rör sig bra(plasten har iaf inte smält!) . Efter ett tag börjar dock linsen hoppa upp och ner med en ständigt klickande ljud och inget mer händer. Det går inte heller att starta om eller få ut skivan, utan jag måste starta ps2 genom att trycka på eject för att få ut skivorna.

    Nu så undrar jag om jag bränt lasern igen eller om det kan vara nått annat. Lasern ser ut att funka men jag såg nån gång att det gick att kolla om det går rätt spänning/el/ström till den.

    Om det nu är bränt igen så kan man lika gärna köpa ny ps2. Synd att en ny laser kostar lika mycket.

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    ställ in så att den läser brända media.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Exakt hur gör man det? Ställa in lasern på nått sätt menar du?

    ...och borde den inte kunna läsa originalspel i så fall? (vilket den inte gör)

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Har samma problem som PAnick verkar ha. Min ps2 v4, börjar läsa skivorna, men inget händer. Går in på 'browse' o det står bara reading disc. Låter det stå ett tag, men inget händer. Har precis installerat mitt MatrixInfinity kort på den, men har inte fått det att funka. Jag har testat att ta ut chippet, men samma text fortfarande. Man hör hur ps2an arbetar, men det händer inget. Står bara 'reading disc'. Inget funkar. Är det lasern som har gått då? Vet ni något ställe i Stockholm som kan fixa den?

  8. #8
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    sök på forumet, efter hur man tweakar ps2 lasern.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Liknande diskussioner

  1. Ingenting funkar grr...
    By GurrA100 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-11-15, 08:49
  2. bootar inte brända spel/magic 3.1
    By soujiro in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-05-13, 17:30
  3. Skivan bootar inte!
    By Prezident in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-02-20, 23:40
  4. Fel på neo 2.2 om inte PS1 backup bootar?
    By Anthor64 in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-07-08, 19:17
  5. Psone bootar om hela tiden
    By sebbe81 in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2001-12-06, 23:04

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •