Visar resultat 1 till 23 av 23

Diskussion: Besviken PÅ Spider Chip

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    20

Besviken PÅ Spider Chip

hejsan jag har köpt 2 spider chipp av psxcare och installerat båda i boxarna sen så skulle ja sätta på dom som det står i manualen för att testa dom (BÅDA ÄR EXAKT LIKA DANT INSTALERADE PÅ MODERKORTET)
    ena funkade utmärkt har kunat lägga in bios m.m. så den funkar men den andra startar in 3 gånger sen så blinkar den röt å grönt läst lite å sätt att det e att det e ful bios på den hur kan det va det om ja ens inte har instalerat nått på den e det fel från fabriken då går det på garanti???
    snälla hjällp jag vill få detta löst!!!
    mvh mackan

det är fel bios om det inte är något bios inlagt
    Xbox 1.5xenium os 2.01 Detta står här så jag
    160 gb samaung lättare kan få hjälp
    samsung dvd
    x2.4983.06 du har väl kollat

http://forum.psxcare.com/support/forumdisplay.php?f=62

sökfunktionen högst upp på sidan är bra

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    20
    jo men ja har ju inte lagt in nått bios på den ja har inte rört det då måste ja fått nått beganat eller så som det fins ett bios på redan eller har ja fel???

det är nog inte begangnat när det är rött grönt blink så brukar det vara d0 som ej har kontakt
    samsung dvd

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    20
    ja testade nyss å sätta i det andra chippet ja köpte i samma box funkar men när ja sätter i det chippet som inte funkar i den andra boxen som ja har så funkade det inte där heller så nått fel på chippet måste det ju vara eftersom att ja inte får det att funka på nån av boxarna men det andra chippet funkar ju klokrent på båda!!!
    så då måste det varit nått fel från fabriken///afärren!!! eftesom att det inte funkar!!!
    rätta mig om jag har fel!!!

det är nog fel på chippet om du har handlat av hansi så är det nog inga problem köpte själv ett xbit som inte fungerade fast det gick att lägga in bios (via usb) om det inte är fel fashat så är det nog bara att slå en singal till dom imorgonbitti hoppas detta hjälpt något
    samsung dvd

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    20
    ja klart det hjälper för ja vet inte hur ja skagöra men tror du inte dom har stänkt imorgon det e ju röd dag :S:S:S
    men alltså det värkar ju skumt att det inte funkar... eftersom ja läst lite på nätet å den blir så när det e fil bios så om ja fått ett begat som e fel bios på hur ska man göra då!!! ja menar inte att butiken i sig get mig det + att dom vet att det e begat utan det kan ju skätt nått i fabriken vad som hälst..! man vet ju aldrig!!!

du har inte flashat fel frågar bara
    samsung dvd

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    20
    ne det har ja inte ja har inte flachat det överhuve taget!!!
    tack för dina svar föresten det e till hjälp ska ringa imorgon å se ifalld om har öppet

det låter bra har du flashat det fungerande chipet
    samsung dvd

ska se simsons nu godnatt och nya tag imorgon
    samsung dvd

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    20
    ja jag har flachat det fungerande det funkar skit bra E HEL NÖJD det ska min bror få imorgon i present dom fyller år 2 tvillingar så skulle dom fått ett varsin för dom slås alltid om allt :P:P:P hehe men ja nu blide det bara ett så länge

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Tyvärr är det stängt imorgon, men kontakta oss på fredag. Spiderchip är slut på lager för tillfället, men jag tror jag har ett exemplar liggande någonstans som jag isåfall skall leta fram åt dig. I värsta fall kan jag se till att du får ett duo-x2 chip inlött istället utan extra kostnad.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    20
    låter bra skulle hälst villja ha ett spider eftersom att ja vill ha likadant i båda!!! men ska ja kontakta dig eller går det bra å kontakta vem som helst från eran butik ska ja komma in med chippet annars derekt på fredag???
    eller ska ja ringa innan mvh mackan
    Last edited by lalamackanlala; 2005-01-06 at 03:20.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Bäst å ringa innan. Jag kommer själv vara mycket upptagen med privata ärenden på måndag, så om jag misslyckas med att hitta ett spider så är det ju inte lönt att åka in om du inte vill ha ett duox2 monterat istället.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Jag menar fredag, inte måndag...

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    20
    förstog det okok men duox 2 går det att stänga av utan för boxen som jag kan nu med denna??? å e det ett bätre chipp???
    mvh mackan

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Du stänger av det genom att starta med ejectknappen.

Det är 2x512K istället för 1x256K

Det är fastlött så det kommer inte svika dig när polarna är på besök och har blivit lovade en spelkväll.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Skriv ut denna tråd i forumet och ta med dig kvittot på de två spiderchippen, så ser kassapersonalen att jag lovat att byta in det trasiga spiderchippet mot duox2 inklusive montering :-)

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    20
    okok det skall ja göra går det fort att montera???
    alltså går det över dan för det tar trotts allt mig 1 å en halv timme å åka dit... hehe mvh mackan

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    20
    men om det skulle gå att få ett nytt spiderchip om du inte skulle hitta skulle man kuna vänta då på att ett kommer in? och i så fall tar det lång tid innan det kommer??
    mvh mackan

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    20
    har du hittat nått chipp jag har försökt ringa in till butiken flera gånger men det vart uptaget hella tiden!!!
    så om jag kan få ett svar här så blir ja glad
    mvh mackan

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    20
    e det nån från psxcare som kan svara här i tråden å säga ifall det fins nått spider cipp inne nu??? tacksam för svar... mvh mackan

Liknande diskussioner

1. Playstation Boot chip PIC16C54A
    By pillkrill in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2003-04-28, 19:38
  2. PlayStation 2 Multi-X chip NEO2.2 för svensk/amerikansk PS2 - 250:- Behöver HJÄLP!
    By Bastjeman in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2002-10-22, 18:08
  3. MATRIX chip för PS2?
    By Darkchild in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2002-10-08, 00:31
  4. Jävligt BESVIKEN efter Origa montering
    Senaste inlägg: 2002-02-25, 21:43
  5. Origa Chip 2
    Senaste inlägg: 2001-12-07, 02:30

Bookmarks