Jag har nyligen skaffat en X2VGA+-adapter för att få ut VGA-bild till min projektor (LG JA20 MKII, 1280x720). Efter att jag ändrat till NTSC-läge samt aktiverat stöd för 480p och 720p får jag kanonbild, men med en svart sorgkant på höger sida, samt på ovansidan. Har testat med flera spel och problemet är detsamma.

Om jag inte minns fel fick jag samma fenomen när jag körde 576p från en dvd-spelare (progressiv bild från Pal-film) via komponentingången. När jag stoppade i en NTSC-film blev bilden dock bra, i 480p. Men boxen skickar ju ut 720x480, i NTSC-läge, i 60 Hz, så det borde ju fungera, eller? Någon som har en susning om vad det kan vara för fel?

Ett annat problem är att jag inte kan ändra till 1280x720 i XBMC eller XBMP, och när jag pillar i dessa videoinställningarna måste jag gå in i MSdashboard och ställa tidszon, välja språk etc på nytt. Ska det vara så? Vilken dvd-spelare använder jag för att köra film i 720p? Har inte installerat några program själv utan kör en ren nyinstallerad (av PSXcare) Xbox (ver 1.6) med Aladin Advance Live.