Visar resultat 1 till 16 av 16

Diskussion: pstwo dms4apro neofix

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    pstwo dms4apro neofix

    hej har några frågor angående dom 3 produkterna jag nämnde i titeln till dena tråd. vilken typ av brännare behöver man för pstwo. tar den både + och - ?

    rekomenderar ni några speciella märken på dvd skivor ?

    är det svårt att installera dms4a ezi pro ?

    måste man löda fast neofixen el är den också lätt att sätta in i pstwo.

    följer det med instruktioner hur man gör ?
    mvh / mikael

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    52
    Respekt
    20
    http://forum.psxcare.com/support/sho...2251#post92251
    Det går nog bra med vilken brännare som helst.Välj en som kan bränna på både +och -
    Last edited by maria; 2005-01-06 at 20:34.

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    71
    Respekt
    20
    Om jag skulle köpa en ny (intern IDE) brännare idag skulle jag i första hand välja LG GSA-4163B och i andra hand NEC ND-3520A. Den förstnämnda vet jag producerar excellenta kopior med mycket låga PIE och PIF rates för i princip alla bra märkes-media.
    (Själv använder jag Traxdata och Verbatim DataLifePlus.) DVD+R verkar blir bättre kopior, iaf i höga bränn-hastigheter med min lite äldre LG-brännare. Såvitt jag har sett och kan bedöma klarar en PStwo att läsa både -R och +R lika bra. Andra kan hävda annat.

    /M

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    52
    Respekt
    20
    lg är bara en dålig dvdbrännare.För när jag brände på den en gång gick inte skivan att läsa och det var ett bra märke på dvd-r.Men med nec då gick skivan jag brände att läsa.Där ser man att det är skilnad mellan brännare och brännare

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    100
    Respekt
    20
    LG håller jag mig borta från, oavsett produkt. Enligt mig så vet dom inte hur man gör bra elektronikprodukter. Jag har aldrig varit nöjd med något från LG, köpte t.ex en LG video en gång som var den sämsta jag nånsin testat!! Jag har aldrig sett en LG produkt någonstans som kan leva upp till förväntan.
    Jag skulle inte använda en LG brännare ens om jag fick den gratis. NEC däremot är bra, har en ND-2510A själv, funkar klockrent.

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    maria: Bara för att du har brännt EN DVD-skiva en gång som var dålig med EN LG-brännare så betyder inte det att alla LG-brännare är dåliga. Kan lika gärna varit en gammal firmware i brännaren som inte stödde skivtypen och/eller dålig kvalitet på just den skivan och bara för att det är ett bra skivmärke säger det inget, det är dyen som är intressant. Har provat många olika brännare och de flesta skriver rätt så bra men läshastigheten samt känsligheten kan variera mkt mellan dem.

    Solidsnake: Det är stor skillnad på LG och LG, beroende på produkttyp, eftersom de som så många andra tillverkare ofta inte tillverkar allt "själv". Deras CRT-tvapparater & videoapparater är ju inte direkt bra men deras dator LCD-skärmar är riktigt bra, bl.a. bra färgåtergivning och är mkt snabba utan ghosting även när man spelar, har även visat sig så i diverse skärmtester där de blivit lite av en referens ibland.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    71
    Respekt
    20
    Tro mig. LG GSA-4163B är en mycket bra brännare. Kolla upp det får ni se - det finns rätt gott om info, tester diagram o.s.v. på Webben. Börja på www.rpc1.org och leta vidare bara.

    Jag har en gammal GSA-4040B och den var bra för sin tid (bra kvalitet på det brända), dessutom en av de allra första "Super Multi" som klarade alla formaten, + - och RAM. Nej jag vet, man har inte så stor nytta av det sistnämnda om man inte håller på professionellt med datalagring som t.ex. backup (vilket jag gjort och delvis gör fortfarande).
    Jag har också en ganska ny LG GSA-5120D och även den är en mycket bra brännare, men inte så bra som den nya GSA-4163B (framför allt inte lika snabb). Tillverkarkod HL-DT-ST: "HL-DT-ST stands for Hitachi-LG DaTa STorage. It's a joint venture between Hitachi and LG working on digital optical storage, formed in November 2000."
    http://www.hlds.co.jp/e_index.jsp

    Det är alltså inte LG som har tillverkat brännarna, lika lite som det är Ericsson som tillverkar SonyEricssons mobiltelefoner.

    NEC ND-3520A är också den en mycket bra brännare enligt det man kan läsa på Webben. Dessutom är den billigare - det spelar förstås in att den inte kan DVD-RAM.

    /M
    --
    PStwo w DMS4 ToxicBIOS 1.1

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    52
    Respekt
    20
    jag köpte kungfu på dvd och brände med princo dvd-r
    det var 4 dubelsidiga skivor så jag fick ta och bränna 8 skivor
    men när jag brände dom med lg då hackade 6 filmer
    men en månad senare då köpte jag nec bränare och brände nya filmer då funkade alla filmer bra.Jag skulle alldrig ta emot lg saker även om jag fick dom grattis
    lg bränaren kostade ca 1000 och det blev cp bränningar med den
    och nec bara ca 600 och mycket bättre bräningar

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    71
    Respekt
    20
    Du har fortfarande inte talat om vilken LG modell du menar och inte vilken NEC heller. Och Princo - är det bra skivor? Ids inte kolla upp det, har aldrig hört talas om dem. Vilken FW version det var i LG:n o.s.v. Informationen du ger ovan är inte värd något för någon egentligen m.a.p. på varumärket LG.

    /M

  10. #10
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av maria
    jag köpte kungfu på dvd och brände med princo dvd-r
    det var 4 dubelsidiga skivor så jag fick ta och bränna 8 skivor
    men när jag brände dom med lg då hackade 6 filmer
    men en månad senare då köpte jag nec bränare och brände nya filmer då funkade alla filmer bra.Jag skulle alldrig ta emot lg saker även om jag fick dom grattis
    lg bränaren kostade ca 1000 och det blev cp bränningar med den
    och nec bara ca 600 och mycket bättre bräningar
    Men LOL. Du brännde ju på Princo skivor och LGn gjorde ju dig bara en tjänst genom att du inte kunde använda dem eftersom de är riktiga skitskivor.
    Vilken LG-brännare hade du då och vilken firmware körde du med och var det den nyaste? Att uttala sig om att en brännare är skit utan att ens checka firmwaren eller medialistan för att se vilka skivor eller dyes den firmwaren stödjer samt använder Princo-skivor och kallar dem "ett bra märke" kan man ju kalla okunskap.
    Jag kör själv med NEC ND-3500 brännaren med hackad firmware utan rip-lock och den läser t.ex. DVD-video ruskigt snabbt samt bränner bra men jag har använt ett flertal andra också och en bra brännare kan både läsa & bränna kasst med en dålig firmware. NEC brännarna, de tidigare, var riktigt usla men med nyare & bättre firmware vart de betydligt bättre.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

  11. #11

    Angry Re: Länk

    danne.sk
    danne.sk fattar du inte att som maria skrev det gick inte att bränna med lg på princo och det funkade med necs brännare.Det bevisar det att lg är en dålig brännare
    216.223.25.26
    nu får du ge med dig att så är det köp lgs dvdbränare och kör en ångvält lika gärna över dinna dvd-r pga av lgs dvdbränare är dålig
    nu orkar jag inte hålla på med dig dannsk ge med dig nu
    Last edited by Mr_Khyron; 2005-01-14 at 22:05.
    403 11 GÖTEBORG
    www.sweclockers.se
    x
    här har vi en lite malgroda

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    71
    Respekt
    20
    *suck* Vilken LG brännare var det då? Och vilken FW version var det i den? Det är ingen som betvivlar, allra minst danne.sk det garanterar jag, att oavsett om de här Princo skivorna är dåliga eller bra, gick det att bränna dem såpass bra att de gick att spela i den DVD spelare som maria använde dem i sen. (Det betyder inte att det var bra kvalitet på bränningen som gjordes på hennes(?) NEC.) Däremot gick inte det i den här LG-brännaren som maria hade.

    Nå, vad säger detta om hur bra LG's nya GSA-4163B är tro?
    Eller NEC's nya ND-3520A?

    En sak är klar - att vara konsument i det här området är inte så lätt. Det tar tid att lära sig och leta fram all info man behöver. Ett stort problem är att tillverkarna av brännare (och skivor) inte tillhandahåller den här informationen i princip alls.

    Jag har 2 LG GSA-brännare och har bränt ganska många skivor med dem med bra resultat. *Riktigt* bra med RICOH dye (DVD+R) på GSA-5120D. Och vad säger det om hur bra LG's nya GSA-4163B är...? Inte mycket, men så har jag heller inte påstått det någonstans.

    /M
    --
    PStwo w/ DMS4 ToxicBIOS 1.1

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    52
    Respekt
    20
    jag köpte lgs dvdbränare 4 månder efter att den första modellen släptes
    helt klart NEC's nya ND-3520A? Det skulle jag välja om jag var tvungen att köpa ny dvdbränare.
    Last edited by maria; 2005-01-14 at 22:33.

  14. #14
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    71
    Respekt
    20
    OK. Inte speciellt värdefull information förutom kanske att nu vet vi att du inte har en aning om vilken modell det var än mindre vilken FW det var i den. Men troligen en väldigt tidig vilket inte bådar gott s.a.s.

    Om vi nu tar danne.sk's kommentar
    >NEC brännarna, de tidigare, var riktigt usla men med nyare & bättre firmware vart de betydligt bättre.

    Om du skall gå efter detta råd, exakt samma som ditt, skulle du ju inte köpa någon NEC ND-3520A eller hur? Det är ju korrekt som han säger.

    Mer raffinemang får det vara om vi som faktiskt vet nåt om brännare och skrivbart media skall kunna ge någon hjälp och tips när frågor som psycho mikes's (överst i tråden) kommer. Kommentarer som "LG-brännare är bara skit, jag hade en en gång och filmen jag brände på xxx märket hackade" är inte till någon hjälp alls eftersom verkligheten är mycket mer komplex än så.

    Jag menar inte att man skall tro på mig mer än någon annan hursomhelst (men man kan det - den som tycker att jag snackar skit kan ju bara Googla fram infon jag hänvisar till och konstatera om jag hittat på det själv eller om det finns backning av många andra.

    /M
    --
    PStwo w/ DMS4 ToxicBIOS 1.1

  15. #15
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Mr_Khyron
    danne.sk
    danne.sk fattar du inte att som maria skrev det gick inte att bränna med lg på princo och det funkade med necs brännare.Det bevisar det att lg är en dålig brännare
    216.223.25.26
    nu får du ge med dig att så är det köp lgs dvdbränare och kör en ångvält lika gärna över dinna dvd-r pga av lgs dvdbränare är dålig
    nu orkar jag inte hålla på med dig dannsk ge med dig nu
    Men vafan är det med dig då? Vad är det du "inte orkar hålla på med mig"? Av vilken anledning skulle jag behöva ge mig? Är det pga av att jag har betydligt högre kunskaper och erfarenhet i ämnet än dig? Kan du inte lära dig föra en vettig konversation eller skriva ett vettigt, sakligt inlägg som dessutom är läsbart för oss andra?

    Kan du dig inte förstå hur en brännare fungerar så skall du inte ens lägga dig i denna konversation då du inte tillför något. Och bara så du vet så använder jag bl.a. en NEC ND-3500 brännare själv så jag vet av erfarenhet hur bl.a. NECn funkar och det är en bra brännare men bara för att den bränner Princoskivor (d.v.s. skitskivor) bättre än en annan brännare för en person bevisar detta ingenting. Om du vill lära dig lite om firmwares till brännare eller läsa lite åsikter om brännare och dess mediastöd med olika firmwares kanske du skall läsa lite här:
    http://forum.rpc1.org/index.php
    http://www.videohelp.com/dvdwriters

    Den största anledningen är antagligen att styrprogrammet i LG-brännaren, alltså firmwaren, inte stödde skivtypen eller skivans dye (skikt). NEC- bännarens firmware stödde antagligen skivan och kunde därför bränna den. Det spelar ingen roll vilken brännare man har om inte skivan stöds i brännarens firmware och dessa uppdateras hela tiden eftersom det kommer nya och snabbare skivtyper hela tiden och vid brännarens tillverkning är ju dessa skivtyper inte kända. Detta är ju en fördel och säkerställer ju att brännaren kommer att kunna stödja de nya skivor som kommer på marknaden.

    Precis som en dators moderkorts bios kan behöva uppdateras när det kommer nyare & snabbare processorer som inte fanns vid dess tillverkning.

    Innan någon gnäller om att en brännare är kass eller är si eller så så UPPDATERA ERAN FIRMWARE. Dessutom så är det allmännt kännt att Princo gör skivor med tveksam kvalitet så det är inget giltligt skäl att dömma ut en brännare för att den misslyckas med att bränna dem med just den firmwaren.
    Last edited by danne.sk; 2005-01-15 at 01:58.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

  16. #16
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    656
    Respekt
    24
    många brännare som inte kan bränna princo, min nec kunde det inte innan jag updaterade firmware. Princo är för den delen skit skivor rakt igenom.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Liknande diskussioner

  1. Värme i PStwo m DMS4 & diod-mod...
    By var3gen in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2005-01-15, 16:14
  2. Trasig laser på PSTwo efter chippning!
    By WhiteTrash in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-01-12, 12:52
  3. Frågor om PSTWO och HDD / moddning
    By shootking in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-12-31, 01:31
  4. PStwo bättre laser?
    By Johan76 in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-11-14, 01:29

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •