går det att bränna ps2 spel på dvd+skivor?
går det att bränna ps2 spel på dvd+skivor?
Som det sagt så många gånger förut: JA, varför skulle det inte göra det. Så länge din PS2an laser klarar av att läsa DVD+R. Bränn en DVD-film på en DVD+R och prova om den kan läsa den.
PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.
Det går utmärkt att bränna på DVD+R. Jag använder LG-brännare (HL-DT-ST) och de är bra på att göra fina skivor på +R. Speciellt Traxdata DVD+R har mkt få PI errors, men det är klart att när jag testar skivorna är det ju i datorn och inte i PStwo:n... (Datorns DVD-läsare är en HP XJ-HD1665, rev DPS6 och programmet är Nero CD-DVD Speed 3.55.)
Det verkar helt klart som om Traxdata +R är bättre än -R, kan bero på min brännare eller min läsare eller både och. Det är många parametrar... :-(
Har dock inte bränt alla mina DVD-R i 2x (inte alla +R heller). De som jag gjort det med har högre kvalitet allra oftast men inte alltid. Man ska alltid bränna i 2x helt klart.
PSXcare säger Traxdata och Verbatim som rekommendation till PStwo (SCPH-70004). Jag håller med - de funkar bra som jag kan se. +R bättre än -R, iaf med LG GSA-brännare. Reservation för att jag inte har några Verbatim +R (ännu).
/M
Bookmarks