Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Aladdin Advance XT

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0

Aladdin Advance XT

Lödde in ett Aladdin Advance XT i min xbox. satt sedan ner för att provspela. Allting funkade utmärkt men idag satte jag mig ner igen för att spela, jag satt igång Nhl 2005, jag spelade en stund sen så skulle jag trycka ut skivan men xboxen vägrade. Jag startade då om boxen men då gick han inte in på aladdins bios utan försökte med Microsofts. sen kom en "Kontakta service" (typ) med en kod 12 i vänstra hörnet + att boxen bllinkar grön/rött.Och vägrar släppa ut skivan
    Snälla vad har hänt??????
    Mvh Tobbe

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    12 - kernel - DVD parametrar (PIO/DMA)
    Öppna boxen kolla IDE/strömkabeln till DVDn
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0
    Jag har samma skitfel, alla kablar sitter som dom ska.

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0
    har en kompis som har samma fel dock utan chipp.. måste va dvd som är körd om alla kablar sitter?

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0
    Det är skumt som fan de där. Jag lödde ditt chipet. Boxen vägrade startade. Så då flyttade jag d0 till x på chipet(så skulle man inte göra utan man skulle koppla både x och d0 på chipet till D0 på moderkortet, hursom helst) och då fick jag detta problem. Lödde om flera gånger men de ville sig inte. Då tänkte jag att jag skulle göra tillbaka den till orginal så jag lödde bort allt men då fick jag fortf. error 12, panik panik kusinens xbox och det va bara här över jul. Några dagar senare råkade ja gå förbi xboxen i garaget och ser då klart och tydligt att en lödning på pinheadern är helt fel, så jag lödde om den och sen så funka skiten, även att boota på orginalbios. Skumt som fan!

/ Hannes

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner