Skulle man kunna snabba upp Xboxen om man byte RAM-minnena?
Skulle man kunna snabba upp Xboxen om man byte RAM-minnena?
http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=21553
Läs det tredje inlägget.
Original inlägg av wixia2
såg då på moderkortet att det verkar finnas 2 platser för minneskretsar
finns ju redan 2 st ytmonterade Samsung K4D263238F-QC50
Går det att köpa 2 st sådana till och montera på dessa 2 tomma platser..
eller krävs det annan modifiering för att få detta att fungera???
annars köper jag 2 st sånna minnen o löder dit..
Jag skulle vilja veta mer om minnena en det ..
Hm jag kan inget specifikt om detta ämne. Jag hade bara råkat läsa denna tråd lite tidigare idag. Jag vet ej vilka minnen det är. Har du tur så skriver någon kunnig människa en rad om vad det är för minnen.
Jag vill veta max gränsen så att man inte stoppar in för stora minnen. Jag hade tänkt och ploppa in ett 256MB kort. Sen vill jag gärna veta om det är simm, dimm eller rimm
Det är inte direkt vanliga s/dimm:ar som sitter i boxen. MAn kan sätta i 64Mb till och det är speciella minneskretsar som du får löda dit. Enklaste sättet att få tag i dom är att sno från ett trashat mammakort.
Jag ska inte frågaisätta dina kunskaper men hur vet du detta?Original inlägg av psychocowboy
Hehe.. Nämen det är bra man ska alltid vara källkritisk. Jag vet det för att jag sysslar med att reparera/chippa xboxar, har det som hobbyföretag (plus lite annat elektronik/data smått och gott) och har gjort denna uppgradering åt en kund en gång.
Kolla t ex http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=98909 för mer info
Last edited by psychocowboy; 2005-03-01 at 00:01.
Ojoj det var inget för mig. Jag som trodde att det var som på PC'n :-]. Om man flörtar lite med dig skulle du inte kunna göra detta?
Har som regel att inte ragga kunder på psxcare:s forum. Tror att dom gör denna modifiering oxå.
Edit: Förresten vad hade du tänkt använda det till? Såsom jag ser det har man en ganska begränsad nytta utav det om man inte ska köra linux. Alla xboxspel var ju gjorda för 64, dessutomm måste dom patchas för att använda 128.
Detta kanske är helt onödigt, men man vet ju inte vad framtiden bjuder på. Jag viste inte att man behövde patcha spelen efterråt. Blä *tumme ner* :-]
Kunden som jag gjorde det åt skulle använda linux. Att köra ett modernt operativsystem med 64mb är ju i minsta laget så där kan jag se nyttan. Det är ju knappast så att det kommer släppas ett spel som kräver mer än orginal 64Mb. På den nyaste versionen (1.6) utav xbox så finns inte ens möjligheten att uppgradera minnet plus att det inte går att köra 128 med orginalbioset på nån version
MAME och kanske någon annan emulator kan ju köra mer krävande rom:ar. Å andra sidan har dom väl löst det med virtuellt minne nu har jag för mig jag såg i någon .nfo :-)
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Det stämmer ja men jag tycker ändå att nyttan är begränsad.. särskilt om man nu inte behöver 128 till MAME längre =)Original inlägg av Hansi
Bookmarks