Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: min 3 maskin är paj HJÄLP!!!

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0

Unhappy min 3 maskin är paj HJÄLP!!!

Jag är inne på min 3 ps2a den första höll ett halvår, lämnar in den, väntar 3 mån och får en ny som är trasig, åker tillbaka igen och får en ny som har börjat krångla nu när garantin har gått ut. "Man blir bara Nej inte igen" Alla har slutat läsa skivor, Dom bara står och tuggar. det är förstås dyrare att laga än att köpa en ny. Jag hatar sony Kan man förebygga problemet med skivläsningen om jag köper en ny, vill inte ha en trasig maskin igen. ingen av maskinerna var chippad.
    Last edited by killzone; 2005-01-03 at 14:27.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Fråga mamma hur dammsugaren fungerar :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Mar 2002
    Respekt
    25
    Är PS2an över 2år då eftersom du har 2års garanti på PS2orna?
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0
    Nej 5 mån ungefär men när jag hämtade ut maskin nr 2 på elgiganten (där den är köpt)efter 3 mån och den va trasig så åkte jag tillbaka (4 mil enkel resa) och fick en maskin direkt från deras lager och tänker inte på att säga till om nytt kvitto så jag kan inte bevisa att den är köpt där. fan va dum man kan vara.

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av killzone
    Nej 5 mån ungefär men när jag hämtade ut maskin nr 2 på elgiganten (där den är köpt)efter 3 mån och den va trasig så åkte jag tillbaka (4 mil enkel resa) och fick en maskin direkt från deras lager och tänker inte på att säga till om nytt kvitto så jag kan inte bevisa att den är köpt där. fan va dum man kan vara.
    Dom kan göra en kvittosökning, tror det kostar 100:- men det kan det ju vara värt.

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0
    Ok ska kolla det. Tack för tipsen.

Registrerade
    Mar 2002
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av killzone
    Det spelar ingen roll om du inte fått nytt kvitto. Det är ditt första originalkvitto på produkten som även gäller på den utbytta varan.
    Om du får en ny PS2a efter t.ex. 1år & 8mån (som jag fick) så får du bara 4mån garanti på den nya utbytta PS2an så i ditt fall så har du en garantitid på 2år från den dagen du köpte den första PS2an och originalkvittot gäller.

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0
    Är det olika beroende på vilken butik varan är köpt, en kompis tv gick sönder och det gick inte att laga (eller så tappade dom bort den, fick 2 olika svar) han fick en ny tv och ny garanti på 1 år.

Registrerade
    Mar 2002
    Respekt
    25
    Vad menar du skulle vara olika? Originalkvittot gäller alltid på utbytt vara om inte butiken säger annat eller ger förlängd garanti. Du har minst två årsgaranti från ursprungsdatumet på kvittot oavsett hur många PS2or du fått byta.
    Dessutom så brukar det flesta tvapparaterna (Sony, Philips m.fl.) ha 2års garanti fast vissa butiker typ elgiganten, onoff, siba m.m. verkar inte fattat det.

Liknande diskussioner

1. min ps2-dvd!! snälla hjälp!
    By Hittis in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2002-12-03, 00:50
  2. Vad har jag för version på min maskin (SCPH-30004 R)
    By SCORPIO2010 in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2002-07-12, 10:57
  3. min PS2 DVD fungerar dåligt!! HJÄLP!!!!
    By patterer in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2001-10-26, 09:55

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner