Kan man byta ut GPU-fläkten på 1.0 till en sån stor kylfläns som finns på alla andra versioner?
Kan man byta ut GPU-fläkten på 1.0 till en sån stor kylfläns som finns på alla andra versioner?
Andra vill sätta på en fläkt du vill ta bort den fattar inte vittsen med den alls![]()
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
Jag vill ju bli av med ljudet så klart.
Kan man se tempen på GPU:n eller varför vill folk sätta dit fläkt? För bättre prestanda?
Man kan kanske byta den mot en tystare??
Vad är det som är så konstigt?
Ja jag menar spelar du/kollar video utan ljud eller?![]()
Jag har min kopplad till en 7.1 inte hör jag ngt från xboxen när jag har ljud på när jag spelar, har svårt att höra tanten gapa från köket t.o.m, det är mest gnäll det påverkar ju knappst prestandan på boxen eller dig personligen eller hur?![]()
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
Självklart inte. Det är mer en fix idé...vill göra den dödstyst (för skoj skull givetvis). Har satt i en Papst 12dB där bak. Brummandet försvann men "tjutet" verkar komma från GPU-fläkten.
Kan man byta den mot en fläns är ju det coolt. Bara man inte tappar prestanda eller så. Undrar ju varför folk vill sätta dit en fläkt...![]()
För dom tror att det skall kyla ner GPUn som du sa allt detta är bara en FIX ide inget annat.
Så det är alltså inga problem att sätta dit en större kylfläns om man nu vill få en lägre ljudnivå (för det lär det ju bli)? Fix idé eller inte...
Bookmarks