Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 34

Diskussion: HÄNDER IGEN ( fel på spider chipp??? ) BISVIKEN..!

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    70
    Respekt
    20

    HÄNDER IGEN ( fel på spider chipp??? ) BISVIKEN..!

    ledsen att ja skriver en ny tråd men får ej svar i den andra!!!
    jag va å byta utt mitt chipp idag å polaren köpte ett men som föra tråden det funkar inte den botar om 3 gånger å kommer ens inte dit där man ska läga in bioset men när ja va i butiken ´tänkte ja att tänk omd et blir samma fel så ja köpte en Aladdin Advance LIVE programmerare men när ja koplar chippet till den så funkar det inte där heller den hittar inte chippet!!!
    å eftersom ja inte får svar på mitt mail från psxcare tänkte ja att ni kanske ser dätta här!!! hansi vi pratade i förra tråden och du va vänlig å hjälpte så mycket du kunde men kan du va snäll å hjälpa mig lite till så ja får detta att funka nån gång vill så hjärna få igång detta å ja tycker det e skumt att 3 chipp av 4 inte funkar å alla e installerade på samma sätt varav en (den som funka) kom till bios minyn (där man lägger in bioset) men dom andra 3 botade bara om!!! vad e det som e fel??? mvh mackan

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2003
    Inlägg
    31
    Respekt
    22

    Otur ???

    Jag skulle nog vända mej med min Xbox till någon som förstår vad han håller på med
    Ta den i handen å gå in till Hansi så löser sej nog problemet

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    70
    Respekt
    20
    hmmm va menar du med det ja har satt i ganska många chipp till och med löt men det e dom här 3 det vart fel på så tror inte det har nått med mig å göra!!!

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Nya spiderchippen har tydligen bytt plats på två ben så att dom inte skall korsas.

    På gamla spiderchip sitter kontakten till switchen så att stiften pekar rakt ut från chippet. På de nya spiderchipp sitter kontakten så att den "ligger" ner på chippet och stiften pekar ut åt sidan.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    70
    Respekt
    20
    okok men vart får ja tag på Installationsanvisning då???
    fick ingen med den här gången heller???
    fins den på nätet hitter den ens inte på spiders egna hemisda!!!
    mvh mackan
    Last edited by lalamackanlala; 2005-01-11 at 14:03.

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    http://www.spider*********/manual.html


    For Spiderchip v1.1, few wires are inverted to simplify the installation.
    Installation diagram for Spiderchip v1.1 on xbox v1.6/v1.6b

    A new version of the tutorial will be online very soon.

    For xbox v1.0-v1.5, refer to the old tutorial, except that the D0 is the E wire on the spiderchip v1.1 (instead of the D wire on the spiderchip v1.0)


    Dvs: på XBOX 1.6 skall man vänta tills den nya manualen är klar. På äldre XBOX skall man använda E till d0 med de nya chippen istället för D som används på 1.0 chippen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    70
    Respekt
    20
    ok men då kommer man få vänta ett tag eller???
    tycker det e konstigt att dom släpper ett chipp som ens inte fins en manual till en :S:S:S
    mvh mackan
    Last edited by lalamackanlala; 2005-01-11 at 15:23.

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Spiderchip 1.1 bild för 1.6

    Dom har en bild uppe på spiderchips hemsida som man ser punkterna för spiderchip 1.1 på en 1.6 konsol.

    http://www.spider*********/spider-v11-xbox16.jpg


    Hoppas detta kan vara till någon hjälp lalamackanlala.

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    70
    Respekt
    20
    är det så dom nya ska sitta eller??? alltså dom nya chippen på 1.6 boxarna???
    mvh mackan
    Last edited by lalamackanlala; 2005-01-12 at 15:05.

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    70
    Respekt
    20
    NÅn Som Vet???

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    bilden heter ju spider-v11-xbox16.jpg så det är nog så 1.1 chippen ska sitta i 1.6 boxarna

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    70
    Respekt
    20
    jo har konstaterat att det måste vara fel på dom spiderchippen som psxcar har levererat till mig eftersom att ens inte ALADIN advans programeraren hittar chippet!!!

  13. #13
    Registrerade
    Feb 2004
    Från
    linköping
    Inlägg
    470
    Respekt
    21
    Den programmeraren suger iof sig mus så det säger ju inte så mkt. Fungerar en gång utv tio för mig. Har svårt att tro att så många chip skulle vara trasiga, isåfall lär det ju vara en stor del utav hela sändningen som psxcare har fått. Hansi har ni fått in många klagomål på spiderchip på sistone? Annars skulle jag föreslå att du tittat över allt nogrannt igen och om du inte får den att fungera så lämna in den!

    Förresten har aldrig sett ett så långt meddelande med så få punkter i som ditt första inlägg mackan =) Var lite svårläst måste jag säga.

  14. #14
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    70
    Respekt
    20
    hejsan!!!
    ok men ja tycker det e skumt för polaren e det samma problem å när ja testade en annan polares GAMLA spider chipp så funkade det i min box!!!
    varför ja inte gör punkter å min stavningn inte är så bra beror på att ja e dyselektiker!!!
    mvh mackan

  15. #15
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Spider samma skit som Matrix
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  16. #16
    Registrerade
    Feb 2004
    Från
    linköping
    Inlägg
    470
    Respekt
    21
    Jo det är väl lite skumt kanske.
    Du säger att boxen fraggar med ditt nya chip men det fungerar på din låda men din polares gamla chip. Som jag ser det finns det då följande alternativ:
    1. Du har lyckats trycka i benen i fel hål på ditt chip eftersom du har det nya, kollat instruktionen för den nya ordentlig?
    2. Du har inte lyckats få kontakt med benen ordentligt, testa att göra rent i hålen lite först med skruvmejsel, väldigt försiktigt!!!!
    3. Fel Bios är inlagt, försök lite till med aladdin programmeraren, den kräver lite tålamod. Det är väl antagligen inte rekommenderat att hot-swappa ett spiderchip så du får försöka hitta nån som kan programmera det åt dig isåfall.
    4. Chippet är trasigt, vilket låter konstigt då du har testat med så många.

    Pinnarna är ju bara dataledningar så jag skulle inte tro att du har haft sönder boxen på nåt sätt när du monterade dessa fel.
    D0/LFRAME plus pogopinnarna (spänningsmatning) verkar ju fungera bra eftersom boxen fraggar så satsa på att kolla A,B,C och E först och främst.

  17. #17
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    70
    Respekt
    20
    hejsan hehe ja du ja har gjort allt du skrev minst 70 gr var nu har GJORT allt som man kan tänka sig men det där med bios värkar ju skumt varför skulle spider lägga in ett ike fungerande bios på den när man köper den då???
    eftersom att ja inte kommer åt den på nått sätt så har ju inte jag haft möjlighet att lägga in bios men det värkar ju inte stämma att spider har lagt in ett bios!!!
    mvh mackan

  18. #18
    Registrerade
    Feb 2004
    Från
    linköping
    Inlägg
    470
    Respekt
    21
    Nån kod har dom ju lagt iaf för att du ska kunna starta på chippet. Kalla det bios eller inte. Kanske har den blivit korrupt i vilket fall som helst, kanske var den felaktig från början. Har hänt mig (iof med andra chip men ändå).
    I vilket fall som helst har du ju problem antingen med datatrådarna alt. inlagd kod i spiderchippet. Annars skulle den inte fragga.

  19. #19
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    70
    Respekt
    20
    exakt men hur ska ja lösa problemet när ja vart i butiken så får man ju inte specielt mycket HJÄLP!!!
    så ja vet inte va ja ska göra ifall ja ska lämna tillbax det å ta ett lödande chipp eller ej!!! måste ju få lämna tillbax det eftersom det inte funkar!!!

  20. #20
    Registrerade
    Feb 2004
    Från
    linköping
    Inlägg
    470
    Respekt
    21
    Jag ja rekommendrar ALLTID chip man löder, är lätt det bästa om man klarar av att löda dit dom förstås. Blir aldrig lika bra med lödfria.
    Skulle kunna hjälpa dig om du åker en sväng förbi linköping =)
    Kan tyvärr ej ge fler råd. Dataledningarna (A,B,D,E) eller bios har du förmodligen fel på (om det inte är chippet förstås). Testat guiderna för programmereraren här på forumet? Testa den på en annan dator, testa andra inställningar för p-porten (ECP, standard, DMA av/på irq osv)

  21. #21
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    70
    Respekt
    20
    har testat allt ska kolla med en polare om han kan löda i dom små punkterna eftersom att han e elektriker!!!
    men men får se tror ja låter psx car fixa det i så fall!!!

  22. #22
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    hej, jag har samma problem mackan med min 1.6, jag har verkligen suttit flera timmar med mitt 1.1 spiderchip och försökt få det att funka, har verkligen testat allt.

  23. #23
    Registrerade
    Feb 2004
    Från
    linköping
    Inlägg
    470
    Respekt
    21
    Hmm.. Börjar bli fler och fler som får problem med detta chip. Ni kanske ska ta kontakt med psxcare och kräva att dom testar några så ni inte sitter med trasiga chip.

  24. #24
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    gissa vad, nu när jag skulle montera av det, så hoppar en av trådarna ur sitt lödfäste. verligen dunderkvalite. sen när jag fick den saknades brickorna som ska följa med, jag fick använda egna.

  25. #25
    Registrerade
    Feb 2004
    Från
    linköping
    Inlägg
    470
    Respekt
    21
    Hehe.. Kanske var det som var felet hela tiden. Kanske var dålig kontakt där

  26. #26
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    70
    Respekt
    20
    fick också andvända egna brikor!!! å ja tycker det e märkligt att ens inte PSXCAR skriver nått här om detta det tycker ja e skumt för dom ger ju knapt nån hjälp alls man får ens inte så stor hjälp i butiken!!!

  27. #27
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    sweden
    Inlägg
    151
    Respekt
    0
    I den första sändningen med spiderchip v 1.1 så saknades bios i många utav chippen. De hade helt enkelt för bråttom att skicka ut skiten. Ja skit är vad det är...ben som trillar av, dålig passform, kassa skruvar, kass manual mm... Näe jag skickade tillbaka skiten och bytte de mot xecuter 2.6, funkar utmärkt...Spiderchippet må vara enkelt att montera, men det skall ju funka oxå....
    Du föddes gråtande medan folk stod omkring dig och log.
    Lev så du kan dö leende medan folk står omkring dig och gråter.

  28. #28
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    saknar bios? haha inte konstigt att skiten inte funkar. nej psxcare nu får ni tag i detta, ni har fortfarande inte svarat på varken mitt mail eller icq. och ni har inte skrivit nått här.

  29. #29
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    70
    Respekt
    20
    smma här inte fått ett enda svar av dom

  30. #30
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag tror jag hittade ett av mailen nu, sitter och letar "överhoppade" obesvarade email.

    När det gäller spiderchip 1.1 så skall vi tydligen få bättre skruvar skickade till oss, iaf lovar spider********* det på sin sida.

    Alla icq skall vara besvarade igår iaf, prova igen annars.
    Jag har några mail kvar dock :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Vilket chipp? Magic 3?
    By Minicall in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-02-01, 17:08
  2. Vad är det som händer??
    By mortac in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2002-12-17, 17:52
  3. Betyder detta att det är något fel, eller?
    By ate-bitt in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2001-11-11, 21:35
  4. Laserproblem - Känner inte igen PSX-skivor.
    By tobbe in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2001-06-08, 01:52
  5. Fel på min PS2
    By Zeric in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2001-01-05, 14:37

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •