Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Dvd decrypter! bränna x1

Registrerade
    Oct 2003
    Respekt
    0

Dvd decrypter! bränna x1

Hur gör jag i detta program för att bränna vanliga cd (ps) skivor i 1x hastigheten? Jag väljer 1x men ändåså bränner den i x8!

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    21
    Testa att bränna på annan brännare.Idag är alla tvungen att bränna i 4x hastighet på cd-r.Pröva även annat brännar program.

Registrerade
    Mar 2002
    Respekt
    25
    Jag kan bränna 1x på min brännare på CD-r. Använder du Nero istället så kan du prova att ladda ner regfilen DynWrSpeed_off.zip på deras hemsida så du kan använda de olika hastigheterna som är tillgängliga i brännarens firmware. Ett annat sätt är att flasha brännaren med en annan firmware, t.ex. en hackad så du får mera hastigheter att välja på eller testa ett annat brännarprogram.
    Last edited by danne.sk; 2005-01-03 at 23:36.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Stockholm
    Respekt
    21
    Med bra CD-R media (Verbatim DataLifePlus AZO Metal är helt överlägsna men lite dyra) i dagens läge kan jag inte se någon anledning att inte bränna i 8x eller varför inte 16x. Om inte din brännare är nåt alldeles särdeles sunkig (jättegammal?) eller extremt illa behandlad sen tidigare (smutsig?) blir det lika bra kvalitet på en 16x bränning som om du gjort det i 1x el 2x.

Det finns väl ett problem med extremt höga hastigheter och det är vibrationer och annat otyg som kan uppstå. Inte så stor risk med bra märkesmedia (Verbatim t.ex.) men med billigt vet man inte riktigt. De bästa billiga CD-R som fanns för ~2 år sen var Clas Ohlons's egna(!) Sen blev de ännu billigare och av en annan typ (annat dye också :-(

För många år sen nu var det en jäkla skillnad om man brände i 2x eller snabbare, jag brände själv alla mina PSX-backuper på en gammal Philips-brännare i Win95 i början och alltid i max 2x, ofta även 1x. Numera kan man köra med gasen i botten i princip.

/M
    --
    PStwo w/ DMS4 Pro ToxicBIOS 1.1 & PSX w/ MultiX v8 & PSone w/ MultiX v10 :-)

Liknande diskussioner

1. Bränna backup kopia på sina ps2 spel
    By Ps2 gamer in forum Playstation - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2004-03-25, 12:00
  2. bränna av dvd spel
    By Painlezz in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2002-11-10, 12:47
  3. Dvd Region X
    By Oddman in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Senaste inlägg: 2002-04-16, 12:43

Bookmarks

Behörigheter