Visar resultat 1 till 20 av 20

Diskussion: PAL spel som funkar med HD advance

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    aspudden
    Inlägg
    221
    Respekt
    20

    PAL spel som funkar med HD advance

    sitter o tittar igenom listorna ang kompatibla spel, så man ej tar hem några som kraschar...men det är ju 95 % NTSC spel......men ska man förutsätta att PAL versionen grejar det oxå...? eller vet ni nån lista över enbart europeisk standard ?

    mvh Corre
    Last edited by corre; 2005-01-12 at 13:02.

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Vilken lista tittar du i då? Funkar NTSC-spelen så brukar för det mesta PAL-versionerna också funka.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    aspudden
    Inlägg
    221
    Respekt
    20
    framför allt listan som nämns i tidigare tråd :


    http://homepage.ntlworld.com/casey.m...patibility.htm

    har än så länge lastat en 3-4 spel o allt verkar ha gått bra, men man v e t ju inte hur pass bra det funkat, iom att man måste spela igenom spelet o kolla ifall det fryser/kraschar någonstans, eller hur ?

    för övrigt undrar jag 2 saker :

    1) när använder man sig av mode 1-3 ? dyker det upp nån sån ruta vid konverteringen eller vad ?

    2) tar HDD stor skada av att spelet blir "direktavstängt" via reset knappen ? denna HDD måste ju bli känsligare än en vanlig som sitter i en dator där du kan defragga mm...

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    102
    Respekt
    0
    känsligare? nä, det skulle jag inte alls tro, eftersom bara du har din dator igång så skriver den till hårddisken konstant mer eller mindre... men en ps2a skriver inte till hårddisken om du inte lägger in nya spel.. så jag skulle nog säga att disken i en ps2a blir mindre misshandlad från den synvinkeln men mera misshandlad när man stänger av den abrupt som man gör med en konsol

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    aspudden
    Inlägg
    221
    Respekt
    20
    ok, bra att höra isf.

    hade du nån koll på mode 1-3 läget oxå Allexz ?

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    102
    Respekt
    0
    modes kan du välja både när du skickar iso och när den ligger i ps2an inget å oroa sig för =)

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    aspudden
    Inlägg
    221
    Respekt
    20
    ok. har ej stött på att modes behövs nångång ännu då.....men det poppar alltså upp själv om så e fallet..`?


    sen ser jag i kompabilitetslistan nu, att den i n t e täcker vad som går med HD advance 2.0 eller 2.1 (som jag har), utan enbart 1.0.....måste ju finnas en mer uppdaterad lista för oss som köper 2.1 då, eller ?

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Spelar ingen roll vilken version du har på din HD Advance ang. spel kompabiliteten eftersom skillnaden är att de nyare klarar större diskar.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

  9. #9
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    aspudden
    Inlägg
    221
    Respekt
    20
    jag bara citerar sidan......... "Please do Not submit games if you use HD Advance 2.0, it has a different compatibility to HD Loader and HD Advance 1.0 and I will not be covering it here."

  10. #10
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Jag har iaf inte märkt någon skillnad på HDA 2.0 och de äldre HD Loader med tanke på spel kompabiliteten, kör själv båda två. Om det nu skulle skillja så har nog HDA 2.0 bättre kompabilitet antar jag.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

  11. #11
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    aspudden
    Inlägg
    221
    Respekt
    20
    okey, det är väl bara o köra på o testa då. för övrigt har jag 2.1.

    har några spel varit helt omöjliga för dig att konvertera ? så man slipper göra jobb i onödan...

  12. #12
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Kan man köra ntsc spel med en HD Advance 2.0 och hårddisk? Alltså ps2n är inte chippad? Har beställt HDA 2.0 o en hårddisk o sitter nu o tankar hem lite spel och man vill ju inte få hem sånt som inte funkar...

  13. #13
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    aspudden
    Inlägg
    221
    Respekt
    20
    köra importspel a la Japan el NTSC e väl lugnt så länge du har ett sånt swap-tool......jag har fortfarande inte fattat/försökt ladda ner spel o föra över....hur gör man egentligen...?

  14. #14
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    aspudden
    Inlägg
    221
    Respekt
    20
    om HD advance misslyckas med att konvertera ett originalspel, i det fallet Shrek 2 , så är det väl näppeligen ingen idé att köra en backup på spelet och försöka konvertera detta...?

  15. #15
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    men swaptool använder man väl bara om man läser in skivor med lasern?
    ja har tänkt att koppla in hårddisken i datorn o föra över spelen o sen köra dom i ps2an. Men eftersom min ps2a inte är cippad så är ja rädd att det inte kommer funka att spela upp ntsc spel o dylikt. Men det kanske funkar eftersom ja läser dom ifrån hårddisken o inte från en skiva??

  16. #16
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    aspudden
    Inlägg
    221
    Respekt
    20
    vet ej svaret på det....nån av veteranerna kan säkert :-) jag har bara min HDD fast i ps2èt.

    men jag efterlyser andra 2.1 användare som har bra lista på exakt vilka som funkar....själv kan jag bidra med....5-6 stycken hittills...

  17. #17
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    jasså? beställde du den ifrån psxcare.com? för ja har inte fått min ännu. beställde den igår. en hd advance o en hårddisk. va e skillnaden mellan 2.0 och 2.1 då??

  18. #18
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    aspudden
    Inlägg
    221
    Respekt
    20
    nej, jag gjorde faktiskt inte det. fick svar snabbare från en annan. det s t å r att man beställer 2.0 men det står 2.1 på skivorna. 2.1 är ju oxå den versionen som nämns på www.hdadvance.com

    vet nån var man kan hitta HD loader eller annan tidigare upplaga. jag e nyfiken på o jämföra lite....

  19. #19
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Varför skall du ha en äldre version av HD Advance eller HD Loader?? Det är ju samma produkt med annat namn men den nyare är förbättrad med bl.a. stöd för större diskar m.m. Jag har bägge och det finns ingen fördel med de äldre.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

  20. #20
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    aspudden
    Inlägg
    221
    Respekt
    20
    jag litar helt o fullt på dig i det ärendet......satsar vidare på detta istället

Liknande diskussioner

  1. Metal Gear Solid:3 och WWF Smackdown VS RAW
    By araben in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-12-07, 23:05
  2. HANSI m.fl: För att spela min back-ups måste jag boota med samma spel fast ORGINAL.
    By koopatrooper in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-05-18, 01:32
  3. Funkar spel med fler än 1skiva på R-Mod ?
    By DeltaZero2 in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2002-03-14, 21:46
  4. Import Spel Med Neo 2.2 å AR2
    By DunderKlumpen in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-03-04, 11:15
  5. psx spel som funkar på ps2.
    By dialOgue in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2001-02-08, 19:44

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •