Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: XBMC Hjälp..snälla

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2004
    Från
    Sweden
    Inlägg
    103
    Respekt
    21

    Question XBMC Hjälp..snälla

    tänkte jag skulle börja lira lite på nätet med min box men stötte på problem redan efter 2 min.
    har installerar kai xlink(senaste) på min dator samt gjort inställningarna man ska göra. men i XBMC så ser jag inte kai ikonen som ska finnas där. läste runt litep å forumen och såg då att jag måste ha en nyare version av XBMC. Men vart kan jag itta denna??? kollade på deras officiella hp och där hittade jag en sådan updat.

    men det stod nedanför att denna "source kod" inte funkade på xbox. snälla hjälp mig ngn... skicka pm eller ngt med länk där jag kan ladda ner nyaste...skulle bli jätteglad om jag fick snabb hjälp...
    mvh : en n00b inom XBMC.

    Ur fattigdom kommer vishet

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    38
    Respekt
    20
    Under /apps forumet finns länk till IRC server, samt instruktioner om hur du loggar in och skickar kommando för att ladda ner diverse apps.

    När du joinar den kanalen, så görs det reklam för en annan kanal i välkomstmeddelandet . (xbmc nånting) Där kan du skicka kommando och ladda ner senaste builden av XBMC, kompilerad och klar. (Står förmodligen information någonannanstans hur du gör själva uppgraderingen när du har allt nere)

    Alternativ två är att du plockar hem käll koden från officiella XBMC site'n, och kompilerar själv. Men det är nog bökigare. (Då måste du dessutom ha superdisc)

    Lycka till!

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2004
    Från
    Sweden
    Inlägg
    103
    Respekt
    21
    ok....ty för hjälpen..men då blev det jobbigt ändå..har aldrig använt IRC....men men....lite får man väl slita..... lär sig nggt nytt varje dag :P

    Ur fattigdom kommer vishet

Liknande diskussioner

  1. Splinter cell problem, snälla hjälp mig..
    By jose in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-05-07, 00:20
  2. problem med discjuggler snälla hjälp :-)
    By Trinity in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-03-18, 15:30
  3. min ps2-dvd!! snälla hjälp!
    By Hittis in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-12-03, 00:50
  4. SNÄLLA HJÄLP MIG! Messiah Ej Bootbart
    By Evil Angel in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-04, 18:43

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •